cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

Dagsavslut

Publicerad 2014-04-24 22:11:23 i Allmänt,

God kväll på er!
 
Dagen har gått fort och nu är ledigheten snart över, men saknar ju jobbet med så ska bli skönt att jobba imorgon kväll. =)
 
Vid elva tiden kom hovslagaren och verkade bara Skrutten och gjorde omskoning på honom.
Bernie verkar vi ju var 8e vecka och Skrutten var 4e vecka.
Så varje månad är det hovslagarräkning och det är ju rätt drygt för vissa men det är ju något som vi hästfolk får planera in i ekonomin anser jag!
 
Skrutten hade förr vanliga skor med en kåpa fram men för någon månad sen bytte vi till "sportskor" som är en överrullningssko. Han behåller dem bättre + att dem inte är så långa baktill så han inte trampar av sig dem efter en vecka som han gjorde med "vanliga" skor.
 
Efter hovslagaren åkt så blev det att byta om och sedan ner till stallet igen och med sällskap av syster Cilla.
Hon fick vara fotograf idag men kunde bara behålla 4 av 100 kort för så bra var dem, men vad kan man begära av en 7 åring med systemkamera?
 
Ridningen gick bra, dock var han rätt seg idag + att det var varmt så vi körde inte så hårt då vi även har westernträning för André imorgon förmiddag med.
 
Körde mycket volter, halter, tempoväxlingar och tränade även galoppfattningen 1 gång innan jag skrittade av honom.

I stallet så var han helt blöt under sadeln så svampade av honom, borstade rejält sen fick han bli flätad i man och svans så det håller sig mer rent och inte slits lika mycket.
 
När mamma kom hem så tog vi oss en promenad på 1.5 timme, ca 9 km lång.
Riktigt skönt men blåsten kan ju gärna få hålla sig borta =)
 
Sonny har varit hos mig ikväll.
Fick även 2 fina presenter av honom.
presentkort på euronail så jag kan få fina naglar igen och en Gucci parfym som luktade super duper =)
 
Avslutade kvällen med kortspel =)
 
Imorgon som sagt blir det westernträning på förmiddagen för André och efter de försöka hinna med en promenad innan det är jobb 16-22.
 
Imorgon får jag även svar på en lägenhet som jag fått nys om :D
 
 
Ha en fortsatt bra kväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela