cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

26 februari

Publicerad 2014-02-26 07:35:23 i Allmänt,

Godmorgon!
 
Dagarna som sagt springer iväg och absolut när man är ledig.
Nästan ångest för att börja jobba imon igen, inte för att jag inte tycker om mitt jobb eller kollegor men för att jag inte träffar mina pållar på nästan en vecka! Så idag ska jag njuta av varenda sekund av dem <3
 
Igår iaf var en händelserik dag, Sonny fyllde och fick paket på morgon som bestod av Nice Slicer som går på tvins tv reklamer hela tiden och han blev super glad då han önskat sig den.
 
Sedan åkte han till jobbet och jag gjorde frukost innan det var dags för mig att åka till Växjö till Sveriges radio kronoberg. Stig (ordförande för psoriasisförbundet) kom en halvtimme efter mig ungefär, gick igenom frågorna, små pratade lite och vid halv elva var det dags för livesändning i P4 kronoberg som handlade om psoriasis, ni som missade det så skickar jag med en länk på programmet, dock får ni lyssna på matlagning i 30 min in i programmet innan vi dyker upp:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/329231?programid=2160&playepisode=329231
 
 
Efter radion intevjun gick vi till askelyckan och tog en fika.
Sedan åkte Stig hem och jag vandrade lite på stan för att hita presenter till Sonny, med dålig fantasi fick det till slut bli ett silver armband, två böcker, choklad och en tshirt =) 
Till mig själv unnade jag mig nya strumpor, två linnen och ett par nya hörlurar till telefonen!
 
Väl hemma var det dags att börja städa, baka och slå in paket.
Då Sonny inte äter tårta fick det bli kladdkaka, sprutgrädde och strössel med hjärtformar. 
+ att han inte skule behöva laga mat (då han alltid gör det) och att jag suger på att laga mat så fick det bli pizza xD
 
 
Var även nere på körskolan igår med Sonny och bokade handledarkus för både Sonny och mamma, som jag betalar såklart. Så förhoppningsvis kan jag börja övningsköra efter den 5 april :D
 
Kvällen avrundades med ett glas vin, farmen, letade boots och hittade ett par riktigt snygga:
 
Inte dyra, ca 8-900 kr och då är dem direkt från USA. 
Men men, kanske har hittat ett par begagnade än så länge tills jag har råd att unna mig det =)
 
 
Idag iaf så kunde jag inte somna om efter att Sonny åkt till jobbet, upp och ut med hund och nu sitter jag är här som vanligt =) Ska snart fixa frukost och se om morfar eller Peter vill hämta mig. Idag ska det njutas av min sista lediga dag som jag sa innan, så det ska tränas western för André, smörja sadlar och pussa och gosa med älskade Skrutten!
 
Hörs ikväll eller imon.
 
Ha en fortsatt trevlig onsdag!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2014-02-27 23:20:05

Har ett par abilene boots stl 39 till salu nästan nyskick om det vore intressant? :) köpta hos http://www.tumbleweed.se/-60/herr-boots/abilene-2104.
Mvh Sara

Svar: Har tyvärr storlek 40-41 😔
Så vet du någon som har det så hör av dig 😃
Sanna Anerland

Postat av: emmy

Publicerad 2014-03-05 09:39:55

Härlig blogg du har!

Svar: Tack så mycket 😃
Sanna Anerland

Postat av: Stig Andersson

Publicerad 2014-03-07 22:58:41

Hej Sanna!
Blev nyfiken på din blogg som du berättade om före radion.
Vi gjorde ett bra jobb på radion. Vi fick beröm från kansliet på Psoriasisförbundet. Fin blogg, livet är lite upp o ned ibland när man har en kronisk sjukdom, jag har haft en riktig skitvecka allt har strulat. Vi hörs av Sanna.

Svar: Hej stig!
Kul att du blev intresserad av min blogg!
Ha en bra dag 😊
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela