cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

16 juni

Publicerad 2014-06-16 14:27:10 i Allmänt,

God eftermiddag!

Igår kväll jobbade jag 16-21.30.
Lugnt och skönt som söndagarna brukar vara :-)

Efter jobbet kom mamma, åkte med henne till lägenheten, och med sig hade hon min älskade Bebis, hans matskål, mat och bajspåsar. Så inatt hade jag sällskap iaf :-)

Så på kvällen var jag ut å gick en halvtimme me honom och allt var ju nytt för honom så stannade överallt för att lukta och kissa :-)

I lägenheten gick de bra, lite stirrig då de va ny miljö, ny stad och nya dofter men sedan hittade han sin plats jämte soffan och låg där hela natten. Imorse hoppade han upp och gosade in sig i famnen på mig, så mycket kärlek man kan få av ett djur :-D

Vid halv nio tiden kom Malin och då blev de en morgon runda runt sjön med Bebis me såklart!

Efter de packade jag ihop mina saker och så åkte vi med ut till Grimslöv med Malin. Åt frukost som fick bestå av knäckebröd med ädelost på och en burk makrill + celsius :-)

Efter frukosten var de dags att hoppa i ridkläderna, begav mig ut till pållarna som travade snällt till mig, fick lite godis innan jag tog in Skrutten i stallet. 

Ridpasset blev bara 50 min långt, men de va så kvavt ute och är fortfarande + att regnet hänger i luften så Skrutten var helt genomsvett. Körde mest trav, stopp, tempoväxlingar och några galoppfattningar med :-)




Efter passet myste vi lite under tiden han fick mat!

Väl ute i hagen tömde jag badkaret, rengjorde de och flyttade över den till andra beteshagen. Fyllde upp de och hämtade systemkameran innan dem fick springa ut bland allt nytt gräs :-D


Nu har jag precis målat över mina fula naglar då gelén sitter på halva nageln, så ska förhoppningsvis snart förnya dem med nytt set :-) för de behövs verkligen!

Ikväll sover jag hos mamma då jag försöker passa på att vara här när jag är ledig, och imon börjar jag klockan ett så då hinner jag rida på morgonen :-)

Ikväll blir de bara lugnt här hemma!

Ha en fortsatt trevlig dag!










Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-16 21:59:22

Min älskade loffs :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela