cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

29 mars

Publicerad 2014-03-29 19:24:33 i Allmänt,

Godkväll på er folket!
 
Ledigheten går alltid fort förbi och man känner sig helt lycklig av att få spendera sin ledighet på landet, men så fort man ska åka därifrån känns det som en klump i magen och det känns som om hjärtat slits i bitar =(
 
Igår (fredag) vaknade jag rätt tidigt på morgonen, sov ju hos mamma av personliga själv i privatlivet, tog en morgonpromenad til affären med Bebis, spenderade min förmiddag i stallet med gos och pyssel, vid 1 tiden kom Andre och tränade mig och Skrutten. Gick kanon bra, hittar lätt formen själv och orkar bära upp sig mer så pusselbitarna börjar falla på plats =)
 
Tränade galoppfattningar och dess kommando, gick kanon det med, bättre än förväntat.
I slutet rann det svett så han fick en hink med foder och svampas innan han fick gå ut i hagen och äta =)
 
 
Efter ridningen stack jag till Malin och satt ute i fina vädret och drack kaffe, denna underbara vän som alltid ställer upp och finns för en <3 Det är en sann vän!
 
På kvällen hängde ungarna med mig hem till Alvesta, gick ner och handlade mat och massa godis =) Uppskattades verkligen av dem, när maten stod på spisen så fick ungarna bada i badkaret tills det blev färdigt i köket, blev hemmagjorda hamburgare och pommes frites, otroligt nog så åt båda barnen som ingenting, Kenny brukar vara väldigt kräsen på mat i vanliga fall men han åt nog mest av oss alla =) Älskade ungar!
 
 
På kvällen blev det film och massa godis, chips, läsk, dipp och spel =)
Natten spenderades på luftmadrass med Kenny och Cilla, vaknade dock idag av att Kenny gick upp vid 6 för Cilla låg på mig + att hon sparkade på Kenny, så satte på en film åt honom och gav honom täcke och kudde och så la han sig på soffan istället =)
 
Jag kunde dock bara somna om till 7 dåhon återigen sparkade på mig xD
Men verkligen ingenting som skadar då jag tycker det är skönt att gå upp tidigt och det är vääääldigt sällan jag sover ihop med mina älskade syskon så vad gör det om hundra år? 
 
Idag blev det frukost framför tvn, tittade på film och mös. 
Efter frukosten fick dem bada igen och då kom dem på att dem inte hade några badleksaker så när jag kommer in i badrummet så låg alla mina hundra schampo och balsam flaskor i badkaret och dem lekte med dem som båtar xD Tänk om man kunde få ha deras fantasi i en dag iaf, då hade nog allt varit mycket lättare i vardagen =)
 
Vid 11 tiden åkte vi till en lekpark, gungade, lekte tafatt och kurragömma innan vi åkte till affären och köpte glass =) Väl hemma igen blev det dusch och vidare till Grimslöv för att släppa av dem.
 
Vid 3 var det styrelsemöte för psoriasisförbundet i Kronoberg, väldigt nyttig information och lite om förra årets gång med ekonomi och även styelseval =) Efter mötet hämtade mamma, Peter och ungarna upp mig. Åkte vidare till din sko och köpte skor till Kenny och sedan köpte dem lite lördagsmys till ikväll.
 
Hemma i Grimslöv gick jag ner till stallet, borstade av Skrutten och gick en runda med honom och som sällskap fick jag lillasyster Cilla =) Helt underbart med öppna åkrar, landsvägar och koskit i luften. Fyfan vad jag saknar landet. Blir värre och värre för var dag som går. Om jag bara hade kunnat få råd med körkort så hade jag flyttat tillbaka direkt utan tvekan. <3
 
Nu ska jag äta lite, ikväll får det bli sängen tidigt för imon är det jobb 11-21.30.
Kommer bli tufft, men är ledig igen på måndag =)
 
Ha en fortsatt trevlig dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela