cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

20 maj

Publicerad 2014-05-20 22:22:31 i Allmänt,

Gokväll!

Dagen har gått fort trots mitt humör och min huvudvärk och magvärk. 

Innan jobbet fixade jag till mig ett hemligt möte som jag går ut med när allt är i sin ordning osv.

Sen var det dags för jobb 10.30-16. 
Lugnt på jobbet så tiden gick sjukt sakta och man bara längtade ut till solen som strålade in gemom fönstrena.

Väl hemma så blev de att göra mamma sällskap när hon fixade maten som fick bli ris och korvstroganoff?.
Mums!

Lät maten smälta lite innan jag bytte om till ridkläder och begav mig ut till stallet, pållarna kom snällt gående till mig.

Rispapper gick bra trots tre dagars vila, lite energi hade han med för en gångs skull :-)

Körde ett intensivt pass på 40 min för han var helt svett bara efter en kvart. Så körde två galoppfattningar och sedan var koncentrationen på formen och hans jog. 

Sadlade av honom på stallplanen för första gången, kunde lämna sadel osv i stallet utan att han gick någonstans men när jag skulle hämta maten så passade han på att gå runt lite men fick tag på honom och då fick han grimskaftet som halsring på sig.

Väl inne igen så blev det Biggest loser som avslut på kvällen.
Nu ligger jag i sängen och försöker komma till ro som inte går så bra. 

Alla tankar ligger hos Sonny, så fort jag stänger ögonen så bubblar tankarna, alla goda minnen, allt dumt jag gjort (för det är inte bara han som varit en bov i detta förhållande), känner hans doft då och då från hans väldoftande parfym, känner hans närhet och hans kroppsvärme och nästan så jag känner hans läppar mot mina. 
Fy vad jag inte tycker om att må såhär. 

Alltid kvällarna som allt kommer med, då tårarna kommer i samband med minnena och bilderna i huvudet.
Hur fan ska man göra för att må bättre? 
Kliar i fingrarna på att bara få skriva till honom, berätta om mitt liv och vad som hänt och kommer händer. Vill bara krama om honom och känna hans armar runt mig. 
Han har inte bara onda sidor precis som alla människor.

Blä på detta ....


Aja imon är det jobb igen (suck) 10.30-21.
Får hoppas att dagen går fort, bara tre arbetsdagar kvar sen är jag äntligen ledig lördag och söndag!


Ha en fin kväll!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-30 07:29:35

Att du inte ringer till honom då? Känner man så starkt för någon så ska man inte ge upp!

Svar: Nä vi har gått åt varsitt håll nu, vi hade olika mål i livet och tyckte väldigt olika så vi passade ej ihop riktigt
Sanna Anerland

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-30 07:45:56

Jaha okej ja då ska man ju inte vara ihop även om man älskar varandra. : )

Svar: Nä faktiskt inte, målen i livet är viktigare :-)
Sanna Anerland

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-05-30 08:07:56

Det beror ju på vad man har för mål i livet, men om ett av dom är att vara ensam så blir man ju också ensam tillslut. Nu vet jag ju inte hur det är för er men det mesta brukar gå att lösa om man älskar varandra : )

Svar: Jo fast de var för mycket svartsjuka osv i allt med. Så då lever jag hellre ensam än att leva strypt :-)
Sanna Anerland

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-05-30 08:28:47

Jo det är ju sant svartsjuka kan ju vara rätt jobbigt, men det är ju ditt liv och du som vet hur du vill ha det. Tyckte bara det Såg lite lustigt ut att ge upp om man älskar någon så, för att hitta någon att älska är ju inte så lätt och om den sen ska älska en tillbaka så är det ju ännu svårare : )

Svar: Jag förstår vad du menar, men tror de var mycket stt man saknade närheten mest :-)
Sanna Anerland

Postat av: Andreas

Publicerad 2014-05-30 08:31:42

Jaha okej så du älskade inte honom egentligen då? Ja då är det ju en annan sak : )

Svar: Jo men inte så mycket som jag trodde :-)
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela