cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

19 oktober

Publicerad 2014-10-19 22:22:54 i Allmänt,

God kväll! 
 
Hoppas eran helg varit bra? 
 
Min har bestått av jobb och även utgång med min fina vän Malin. 
 
I fredags var de jobb 11-21, Malin kom till jobbet och en tog en öl i väntan på att jag jobbat färdigt, bytt kläder, sminkat till mig lite och fräschat upp mig. Vi orkade inte gå någon annanstans att äta innan vi skulle ut så vi tog oss en varsin flankstek och lite knäcklig äppelpaj till efterrätt med lite vin å öl 😘 
super gott! 
 
Sedan begav vi oss ut på stan, först till deluxe där de bara var massa hippies och bohemer + super super lustig musik så orkade inte ens dricka upp ölen innan jag höll på att få panik 😝
Stannade utanför day and night men där var de stendött så till och med vakten sa att se va rätt dött där 😂
 
Så vi gick till Sports och checkade läget, tog oss lite dricka och mötte upp några av mina gamla känningar så hängde med dem hela kvällen, super mysigt 😉😘
 
Igår var jag ledig fram till 17, blev att fixa stallet, tog in Skrutten för rengöring av muggen, tog tempen på honom och febern är nere på 37,2 han har i normaltemperatur 36,8 så ingen feber alla knappt, svullnaden hade nästan lagt sig helt, värmeskillnaden var väldigt liten och inte alls lika öm, nu kan jag till och med tvätta väldigt mycket utan att han ska försöka sparka undan benet ☺️ S
Så om någon vecka kan vi börja sätta igång med motioneringen igen , sakta med säkert 💞
 
Mamma och jag åkte till vislanda för att handla till maten som fick bli hemmagjorda köttbullar, hemmagjord brunsås och kokt potatis till. Hann slänga i mig de lite snabbt och kastade på lite mascara innan de va dags att röra sig mot jobbet,
 
Kvällen gick riktigt fort, fullbokat i hela restaurangen och mycket att göra så tiden sprang iväg. Men vid 23.00 stämplade jag ut och tog helg. Är ledig idag och imorgon med, sen får vi se om vi behöver hoppa in lite nu under renoveringen då restaurangen har stängt till torsdag kväll. Får vänta å se 😊
 
Idag var de uppstigning vid 7, regnet öste ner och var inte alls sugen på att låta hästarna gå ut men dem tål ju detta väder bättre än vad vi gnälliga människor gör 😉
 
Frukosten serverades i tv-rummet framför nyhetsmorgon och efter de så var de disk och tvätt som skulle tas om hand innan Kenny skulle på barnkalas. Efter hans barnkalas åkte vi ut till Rottne till syster m familj. Fikade lite och gosade med fina Ella ☺️ Innan vi åkte hem så somnade hon så sött i min famn, älskade fisunge 💞
 
 
Väl hemma så kallade stallet, fixade för kvällen, tog in pållarna, borstade dem, rengjorde muggen och gosade lite. In igen och bytte skor och tog på Bebis sitt regntäcke för att bege oss ut på en kvällspromenad runt Grimslöv. Ryggen protesterade totalt idag, jäkla diskbråck. Har väldigt sällan ont av de med när jag väl får de så gör de förbaskat ont istället. Men men är ju ledig så är glad att jag inte hade jobbat med de ☺️
 
Resten av kvällen spenderades i soffan framför spårlöst och nu ska vi snart släcka dem blå för att inviga en ny vecka med nya äventyr. Imorgon kommer Linn hit och dricker kaffe, så ska försöka baka lite bullar imorgon förmiddag innan hon kommer 😘
 
Hörs snart igen, men tills dess får ni ha de så bra ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela