cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

6 augusti

Publicerad 2014-08-06 23:08:55 i Allmänt,

God kväll!

Hoppas dagen varit bra?


Min lediga dag har varit jätte bra med fullt ös men ändå med lagom tempo, måste ju hålla igång så man tar till vara på sin lediga tid ute på landet ☺️ Dö längtar tills jag flyttar hit igen. Måste bara ta tag i körkortet med men har faktiskt lite för dålig inkomst denna månaden så får bli i början av oktober med handledarkurs när ekonomin är stadig igen.

Fick ju tandläkartid i oktober med. Suck!
Hatar verkligen tandläkaren, för tur väl är de bara undersökning och har 600kr i rabatt så de är ju skönt, dock sa hon att jag kommer få betala ca 200kr själv då jag har tandsten osv. Men hellre de än hela summan i alla fall. Men sa till dem att jag har hål som jag är medveten om och ett av dem måste rotfyllas och sa att jag inte tänker göra de för då blir jag helt ruinerad. Sjukt att tandvården inte går genom högkostnadsskydd. Hade underlättat för en massa folk då jag vet många som har jätte problem men inte har råd att göra något åt dem. 

Men men dagen började med en morgonpromenad med mamma runt Grimslöv, sedan frukost med mor å ungarna som har sin sista semestervecka denna vecka. Efter de så gick jag å mor ut och målade en andra gång på altanen som ska bli vit. Jag tog stegen och tog översta delen medan mor tog undre delen. Jag är ju lite längre och når bättre ☺️😉

Efter de va färdigt så åkte Cilla till en kompis och vi andra åkte till sjön och tog oss ett kallt snabbdopp som var riktigt kallt men skönt.
Hemma igen så bytte vi om, fikade lite och sedan åkte vi in till stan för att handla hundmat. Min lillebror suktade efter ett lego så min empati vann och han fick de så snäll som jag är. +'att han fick godis 😘

Hemma igen så började morfar med maten, vi hämtade ungarna och slängde i oss lite mat. Sedan va de dags för ombyte och drog ut till Kalle och red honom i kvällssolen, alldeles lagom väder idag då de varken var för varmt eller för kallt + att vi slapp alla tusen flugor och bromsar.

Hemma igen så bytte jag om till jeans och hämtade min pålle som stod allra längst ner i sommarhagen. 

Blev ett rätt lugnt pass då de han och jag har tappat motivation och gnistan lite. Kommer väl in i sådana perioder när vi inte tränat för tränaren på ett tag. Man behöver lite push för att orka ibland men men blev ett litet pass i alla fall ☺️ Nu rids han ju bara av mig med så han har blivit ännu latare 😉 men bara att ligga i och vara envis.


Blev en kopp kaffe innan vi begav oss på en tredje och sista målning på altanen. Väl färdiga så gick vi en powerwalk runt Grimslöv med Bebis på eftersläpp ☺️❤️

Sover på landet inatt igen då mamma å barnen ska till Öland imorgon så hon släpper av mig hemma på morgonen så jag hinner duscha å äta frukost innan jobbet. För sedan är det jobb heldagar imorgon, fredag och lördag ☺️ Kommer bli en awesome helg med fullt ös medvetslös. Redan 100 stycken om inte mer som är bokat på fredag kväll 😀

Ha en fortsatt trevlig kväll!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela