cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

14 juli

Publicerad 2014-07-14 23:34:06 i Allmänt,

God sen kväll på er 😉


Några dagar sedan jag uppdaterade igen men semester och fullt upp hela tiden, vem vill spendera sin semester i soffan som en å annan latmask. Inte jag iaf ☺️

Åkte hem till landet nu i fredags efter jobbet. 
Trodde på en kort kväll men blev ändå att jag stämplade ut 23.00. Då ett gäng öl sugna grabbar stod och hängde vid baren och fördröjde min semester men de gör ju ingen skada ☺️

I lördags blev de sovmorgon till halv nio, frukost med familjen och efter lunch tid begav jag, mamma och Cilla till skogen för att gå på svampjakt, blev en halv 10 liters hink efter 2 timmar. Men mer ska de bli men då åker vi utan barn då dem inte har såå bra tålamod till att gå i timmar å leta svamp ☺️



På väg hem svängde vi förbi Frida ute på Skogslunds gården där hon gick igenom hennes häst utrustning osv då hon åkte till Stockholm i lördags kväll så ska jag sköta hennes snygga importerade halvblods vallack på 22 år, tävlas i medelsvår dressyr och är hur go som helst. 

Så innan vi åkte ut till honom på kvällen så red jag med Malin, så tog hennes mammas nordsvensk som är så skön att rida trots hans sneda galopp 😉

Efter de åkte jag, mor och Cilla ut dit och tänkte bara testa och se hur han va och hur hans gångarter osv va. Så blev bara en kort stund men kär vid första ögonkast. Men måste säga att jag är väldigt ovan att rida i dressyr sadel, då jag inte ridit i någon annan sadel än westernsadel på ca 1 år. 

+ att jag aldrig rider i ridbyxor, ridhjälm och med korta tyglar så första gången på flera år som jag har ridsår i händerna då jag inte hittar mina ridvantar 😛



På kvällen så åkte jag in till staden, drack lite vin hemma hos Malin innan vi drog oss ner på stan. Blev några öl på pauze ihop med fina vänner som gjorde min kväll grym. Avslutade kvällen med kebabtallrik och sedan körde mor hem mig å hela bunten. Så snäll som hon är 😍

Igår tog jag sovmorgon till 10, vaknade helt uttorkad i munnen och ett huvud som värkte och kaffetarmen sög. Så upp å sluka några koppar kaffe tillsammans med frukost så blev allt mycket bättre ☺️

Hängde med mamma till gymmet som socialt stöd och väl hemma gick jag till Malin som va hos sina föräldrar. Drack lite kaffe innan vi begav oss till vislanda och beställde hem lite bakfyllemat. Som självklart fick bli gyrostallrik 😍 matkoma på de och soffhäng, innan jag tog tag i livet och begav mig ut på Skrutten för ett ridpass innan jag och mor åkte ut till Kalle och red honom med. 


Väl hemma så blev de ett glas vin med mamma och en bra film innan sängen kallade. 

Idag hängde jag med mor å ungarna till simskolan i hulevik vid 10. Efter de så åkte vi till staden så mor köpte ny telefon (inte alls avundsjuk 😡) och handlade lite till hushållet. 

När vi kom hem var de att byta om till ridkläder, packa ner kamean och så begav sig jag, mor och Kenny till Kalle. Blev ett rätt intensivt pass på 45 min. Mycket galopparbete, skänkelvikningar och lösgörande övningar. Så grymt snygg denna häst 😍



Hemma igen fick de bli lite hamburgare och pommes innan jag hoppade in i duschen och sedan vidare till staden igen för ett besök på skönhets studion där vi fick en gratis hudrådgivning. Råkade även beställa lite olika hudkrämer och cerum 😘

Hemma igen så va de att kasta i sig en kopp kaffe och ombyte för lite motion av min pålle med. Mamma och Cilla hängde med ut. Mamma gick med bernie medan jag red Skrutten barbacka i kvällsdimman 😍 så underbart på denna hästrygg! Allt bara släpper och man man sitta där utan att tycka något är jobbigt ☺️



Nu sitter i med en kopp kaffe och med ögonen fulla av grus. Första gången idag som vi sitter och slappar faktiskt och de är skönt att ha fullt upp hela dagen. 

Ha nu en kanon bra vecka! 

Kärlek till er ❤️


Kommentarer

Postat av: 🍻

Publicerad 2014-07-15 06:56:11

Hoppas vi inte va jobbiga i fredags🍺😊

Svar: Absolut inte 😃👌
Sanna Anerland

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-15 08:43:51

Va bra 😉

Svar: Hoppas ni blev mätta å goa å hade roligt sen ☺️
Sanna Anerland

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-15 10:59:57

Ja då det va kanon god mat måste ja säga

Svar: Kul att höra ☺️
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela