cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

15 juli

Publicerad 2014-07-15 16:53:58 i Allmänt,

God eftermiddag!

Hoppas eran veck startat bra trots upp och ner väder. 
Min har varit kanon än så länge ☺️


Idag vaknade jag med världens träningsvärk som jag gjort sen i söndags haha, inte van att hålla in en häst i ridningen med både armar och ben. Är så van vid min lugna pålle som man mest pillar lite i munnen bara ☺️ Men Kalle som jag rider är så underbart vacker och så go att rida.

Hängde me ungarna till simskolan med mamma.
Väl hemma slängde vi i oss en kopp kaffe innan vi for vidare till Kalle. Innan ridningen sprayade vi flugmedel på honom då dem va jäkliga mot honom. 

Ridpasset gick kanon, jobbade mycket på volt i alla gångarter och ställde å böjde. Kalle va rätt svettig efteråt så svamlade in honom och gosade lite innan han fick gå ut i hagen igen ☺️
Bytte vatten till honom i boxen och kollade vattnet ute i hagen med.




Hemma igen så åkte mor å ungarna iväg och jag stannade hemma. 
Tvättade min pad till westernsadeln då jag inte använder den så mycket nu när de är varmt för de är så himla tjock och go ☺️

Efter de så tog jag solstolen och gick ner i hagen, satte mig där och studerade hästarna ett tag. Finns inget skönare än att studera dessa djur, så lugnt, så tyst och så fridfullt. Älskade lantliv 😍



Nu sitter jag och inväntar familjen så vi kan äta lite innan min pålle ska få sig ett pass med ☺️ Ska bli härligt.
Frågan är vad man ska göra ikväll? 
Något förslag? 

Kanske får bli att gå en runda eller bara ta de lugnt. Men blir så rastlös om man soffhänger för tidigt 😝
Aja vi få väl se vad som dyker upp.



Ha nu en fortsatt trevlig dag så kanske vi hörs sen, om inte annat så hörs vi imon ☺️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela