cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

25 juli

Publicerad 2014-07-25 13:26:49 i Allmänt,

God dag på er!
 
hoppas ni har de bra i värmen, en annan tycker de är lite för varmt men man ska ju inte klaga :)
 
Innan läggdags igår så hjälpte jag mor att tömma diskmaskinen och satte igång en ny disk.
Helt imponerad av mödrar som orkar med allt, heltidsjobb på dagarna och heltidsjobb när dem kommer hem =)
Men självklart är jag mest imponerad av min egen mamma :-*
 
Bäddade ner mig på luftmadrassen i tv rummet nere i huset för på övervåningen är de sjukt hett.
Bebis gjorde mig sällskap och trängdes ner mellan mig och täcket =)<3
 
Idag startade dagen med frukost med familjen innan jag och morfar åkte till Växjö.
Hämtade mina räkningar och sedan till Maxi och handla.
Köpte mig lite hårfärg med så det ska bli knallrött igen =)
 
Hemma igen så blev de att titta på när mor och styvfar spikade upp ribb och målade.
La mig på filten i skuggan med countrymusik på högsta volym, kaffekoppen i handen och humöret på topp.
 
Beställde även hundmat med, min hund går ju på dyr veterinärsmat på grund av att han aldrig kommer bli av med sin urinsten så han äter mat som förebygger stenen och som gör att han kissar ut dem innan dem hinner bildas. + att är lågkalori mat som han verkligen behöver xD
 
Så hittade äntligen hans foder på internet för 100 kr billigare än i butiken + att jag får den hemkörd en gång i månaden gratis och ingen frakt eller någon extra kostnad. Så nu slipper man tänka på de mer =)
Ibland är internet väldigt smidigt!
 
Funderar på att ta in pållarna snart innan den värsta värmen kommer då min pålle alltid far så illa utav bromsarna och flugorna. Har ju fått börja och tvätta hans ögon varje dag med då flugorna irriterar honom så ögonen bara rinner på honom annars. Flugkrämen jag har får ju ej användas runt ögonen heller så de vågar man inte riskera så använder den klassiska hästsalvan runt dem istället. Inte lika bra men håller bort de värsta utav flugorna =)
 
Ikväll ska Skrutten få en välförtjänt dusch efter jag har ridit och när bromsarna gått å lagt sig ;)
 
Ikväll ska jag även rida Kalle som fått vila onsdag och torsdag nu.
Skönt med lite variering i ridningen med men trivs såklart bäst med western ridningen =)
 
Frågan är om man ska ta de lugnt hemma ikväll eller om man ska dricka lite vin ?
Lutar mer åt hemmakväll med familjen faktiskt.
Bara två dagar på semestern kvar nu så man får passa på att njuta.
 
Imorgon ska jag laga mat åt dem med, för dem har ju hyrt en lift till att slå upp ribben så lite kan man ju underlätta för dem. Får bli vitlökspannbiff i tomatsås och grönsallad =) Så gott!
 
Nehe dags att ta tag i livet kanske!
Ha en fortsatt trevlig dag <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela