cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

27 juli

Publicerad 2014-07-27 22:27:30 i Allmänt,

God kväll!

Sista semesterdagen har gått och imorgon börjar verkligheten igen. Men som jag sagt innan så hat jag verkligen ingen ångest för de, bara Växjö som ger mig ångest till max.

Men dagen började med att mor och jag åkte in till samarkand. 
Där fixade hon sina naglar och jag satt utanför och väntade.

Färdiga där så for vi vidare till city gross. Handlade hästfoder med hög proteinhalt denna gång och med havre. Får se hur Skrutten reagerar på de. Mitt sto tålde inte havre alls. Köpte även biotin till honom med. Får se hur de ger för effekt på honom, även flugspannband till ridningen och hästgodis föll ner i kundvagnen med.

Väl hemma så tog vi in pållarna, gav dem lite mat och lät dem svalka ner sig. Skulle ge dem hästgodiset jag köpte och tyckte de luktade väldigt konstigt. Inte så lustigt när skiten var med lakritssmak, så pållarna spottade ut de lika fort. Brukar köpa samma märke och påse fast med morot eller äpple smak. Men men gjort är gjort 😝

Efter en timme så tittade jag till dem och möttes av en genomsvett Skrutten. Blev genast orolig , tog tempen på honom som visade noll feber så troligen överhettad av värmen. Tog svampen med kallt vatten och drog igenom hela honom och väldigt mycket på benen. Sen efter ytterligare en timme så var han torr och fin, även mycket piggare i ögonen med ☺️😍

Efter maten så åkte jag och mamma ut till Kalle och red honom för sista gången 😔 kommer sakna denna underbara pålle ❤️


Väl hemma så gick jag ner till mitt stall och ungarna fick skritta Skrutten och jag tittade på och gick med. Cilla red även själv lite med ☺️

Vill inte pressa han så mycket nu när han hade en sådan reaktion i stallet tidigare idag så lika bra att ta de lugnt med honom. ❤️

Suttit och pratat med min vän Claes som kom en sväng innan och sa hej. Spelade fotboll med ungarna innan duschen kallade. 

Nu ska jag snart sova.
Imorgon måste jag upp tidigt för att hinna packa allt innan jag far till Växjö för lite jobb. Ska även gå igenom schemat för kommande vecka med Hilda imon ☺️

Ha en trevlig vecka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela