cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

3 juni

Publicerad 2014-06-03 22:26:45 i Allmänt,

God kväll!

Dagen har spenderats på jobbet 10.30-21.

Skulle börjat måndag med en powerwalk men regnet öste ner och hade jag bara haft regnkläder så hade de inte varit några problem men tyvärr ägar jag inga regnkläder.
Så ställde om klockan till halv åtta och somnade gott om.

På jobbet har de varit fullt med folk ända från öppning till stängning och jag älskar dem dagarna, för då har man energi hela tiden då man inte hinner slappna av och bli trött, timmarna går fort och man har alltid något att göra :-))

Morfar hämtade mig efter jobbet. 
Hem och tittade finalen av Biggest loser!

Nu ligger jag i sängen och funderar på vad jag ska göra imon.

Börjar ju jobba vid 16 imon och vid 14.30 ska jag till reumatologen för uppföljning av att jag slutade med cellgifterna i både tablettform och sprutor. Så ska bli spännande och se om dem hittar några mer ledinflamationer än innan :-)

Så de resulterar med att jag inte gått på någon cellgift på 3 månader, de känns så otroligt bra. För hur kul är de att hela tiden tänka sig för med vad man gör och stoppar i sig som jag fick göra när jag gick på cellgifterna. Då var de hela tiden att tänka på vilken dag cellgifterna skulle tas, när sprutorna skulle tas och varenda gång lipade man nästan för jag hatar sprutor, sedan att man skulle till läkaren och lämna leverprover varannan vecka och anpassa sig efter de hela tiden är också jävligt skönt att slippa. Sen att man inte kunde stoppa i sig vad man ville, försöka tänka på kosten, inte för mycket alkohol (fast de blir de inte nu heller) men just de att man hela tiden var tvungen att tänka sig för. 

Sist jag var där så fick jag en ny läkare som till och med ifrågasatte VARFÖR min läkare hade satt mig på såhär starka mediciner i över ett år, för han sa att även om din lever och din njurar mår bra nu så kommer de komma ett bakslag och då är du inte alls gammal när du får de. För så unga människor som mig ska inte ha så starka mediciner i onödan, för dem är mest till för dem som inte kan strecka ut sina leder eller kommer upp ur sängen på morgonen. Visst hade jag mina perioder där de tog 2 timmar och mer innan min kropp vaknade på morgonen, men jag kan faktiskt stå ut med de så länge jag får ha min lever och min hälsa i gott skick. 


Men men, nu håller vi tummarna på att läkaren kan se något positivt efter alla mediciner :-)


Ha en fortsatt bra vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela