cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

12 maj

Publicerad 2014-05-12 22:46:21 i Allmänt,

Go kväll!

Min första lediga dag denna vecka är snart över och två dagar återstår. Vädret är inte min bästa vän men ändå har dagen varit kanon bra oavsett situation.


Kenny var sjuk idag så slapp äta frukost själv för mamma var ju hemma med vab så förmiddagen spenderades med dem i soffläge. Vid 11 tiden var det dags för Skrutten att komma in för att förbereda för träningen för André.

Blöt och skitig men efter ett x antal rykttag så fick jag bort det tillslut. Vid 12 tiden kom André, gick igenom lite vad jag har tränat på, vad vi ska göra och han berömde även för muskulaturen Skrutten lagt på sig :-D 

I skritten var han väldigt samarbetsvillig och det var han i och för sig i hela passet men skritten brukar vara våran värsta del, men idag gick han nästan hela tiden nere i den låga formen och nosryggen på rätta stället. 

Satte igång i trav, lite för mycket energi men efter lite plock i munnen och bestämda tygeltag så gick han tillslut ner i formen och arbetade på med hela baken och ryggen. 

Vi övade även idag på galoppfattningarna som blivit mycket bättre än innan :-) i vänster galoppen fattade han nästan direkt så fort jag drog bak höger, knackade lite med vänster och gjorde lite "pussljud". Gjorde två galoppfattningarna i vänster och den sista fattningen var den bästa. Han tog inte många travsteg innan han fattade galoppen och fattade även rätt galopp från början :-)

Bytte till högervarvet och körde igenom travarbetet innan vi gjorde galoppfattningar där med. Här var det dock värre, första fattningen rusade han iväg och blev helt fel galopp och han bara skulle dit han ville. Andra gången var lite bättre men han drog sig mest till utgången och tredje å sista fattningen blev bättre med rätt galopp men lite för rusig men men :-)

Körde igenom traven rätt rejält tills han gick kanon och då fick han skrittas av, alltid lika bra att sluta när det går som bäst :-)


Efter ridningen fick han mat och bli ännu mer ompysslad + godis ;-)

Kom knappt innanför dörren innan min fina vän Jeffa kom på besök och snackade skit :-)
Underbart att bara kunna prata om allt mellan himmel och jord med någon man litar på.

När hon åkt hem började mamma på med maten som bestod av kycklinggryta med ris och jag var socialt stöd ;-)

Sedan fick det bli en snabbvisit i duschen innan vi för in till Växjö och kollade på en lägenhet. Denna hyrs ut i andra han tills 31 december med eventuell förlängning. En etta med ett stort kök, stort badrum, bra förvaring och en stor hall + sovrum/storarum med såklart :-) nu inväntas bara svar ifrån han som ska godkänna andra hands kontraktet och sedan blir det troligtvis inflyttning redan den 8 maj :-D håller tummarna stenhårt på att detta går igenom och då kommer jag äntligen närmare jobbet, kunna jobba mer och slippa vara beroende av någon som måste hämta/lämna på jobbet. 

En så otroligt stor lättnad kommer det bli för mig iaf, sen kan man aldrig göra alla i sin närhet nöjda men det får man väl leva med. Man måste ibland får tänka på sig själv och vara egoistisk i viss lägen. Ett jobb är ju ändå ett jobb, jobbet kommer alltid som etta på priolistan och det gör det väl för dem flesta ? Iaf dem som trivs med sitt jobb. För utan ett jobb har du ingenting. Varken pengar eller kunna ha roligt för utan pengar kan du inte leva och absolut inte försörja dig själv. 

Kvällen avslutades med Biggest loser och soffläge.


Inom är det ny dag med nya tag!
Skrutten ska motioneras och André ville att vi skulle träna på galoppfattningar och göra det varje gång man rider, behöver inte vara intensivt men just att han fattar galoppen och sedan får beröm och saktas av. Och sen göra så i båda varven! 
En travare behöver ju även extra tid på detta då dem är avlade till att trava fort och inte galoppera. Så detta ska jäkla sitta stenhårt innan sommaren är slut.

Annars är det verkligen ingenting planerat för övrigt.

På onsdag kommer André igen och kör ett träningspass till. Längtar verkligen för har verkligen energi och motivation till ridningen nu när man märker och ser resultat. 

Men men nu ska jag ta mina tjocka, svarta hund och krypa ner under täcket. 

Sov gott kära och okära vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela