cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

31 oktober

Publicerad 2013-10-31 08:39:27 i Allmänt,

Godmorgon på er!
 
 
Igår var det som sagt jobb 10.30-15, dagen gick sakta med mensvärk och huvudvärk hela dagen.
 
Sonny hämtade mig efter jobbet och körde driekt hem till mamma, gick ner och mockade och gjorde i ordning för att hovslagaren skulle komma, dock var han sen i 30 minuter så min pålle va rätt rastlös.
 
Igår kände jag inte igen min, han var så pinsam. Hovslagaren fick bråka rätt mycket med honom då han vägrade stå still, vägrade ta upp hovarna, spände hela sig, stirrig och betedde sig som om han var en unghäst som aldrig blivit skodd förr! Det gick iaf tillslut, tog in Bernie och han betedde sig ännu värre... Sprang på hovslagren två ggr, stirrig och spänd så vet inte vad som hade flugit i dem igår.. Hovslagaren övervägde att ta bakhovarna men tillslut lugnade han sig och det gick att ta dem med! Skämdes så gränslöst mycket...  Bättre lycka nästa gång!
 
 
Efter det åkte vi hem,lagade mat = pommer, korv och sås.
Efter det fick det bli en dusch innan kaffe och godis ;-) Måste sluta äta godis!
Hur slutar man göra de????
 
 
 
Idag var det uppstigning strax innan åtta för att gå ner i tvättstugan, för idag är jag ledig = tvätt tid, städning och ska även hänga upp lite tavlor lovade jag Sonny =)
 
Idag är det även den dagen då vi blir sambos i bokföringen så satt upp lapp utanför dörren och på brevlådan! =)
 
 
Ha en kanon dag snyggingar!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-11-01 00:23:04

Äh, man får nog träffa en hel del jobbiga hästar om man är hovslagare ;) Och kul, det där med bokföringen!

SV; Han tackar & bockar ;)

Svar: Ja tyvärr, finns nog värre hästar än mina men man skäms när den brukar stå som ljus annars :-P
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela