cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

30 augusti

Publicerad 2014-08-30 23:09:54 i Allmänt,

God sen kväll på er!

Helgen är snart över och fått mycket gjort med ett leende på läpparna.

Igår när mamma kom hem hade jag och ungarna dukat fram macka och kaffe innan vi skulle bege oss till Växjö. Mitt i maten flyger hundarna ut på altan och skäller. Så går ut och kollar, där står två små barn och vill sälja jultidningar. Stackars barn! För tirmväl va dem vana vid hundar men ändå ☺️ Köpte lite av dem och sedan for vi in till samarkand. Mamma fixade naglarna medan jag och ungarna gick ett varv i butikerna. Köpte dock inget men kollade på skor, men jag som är van vid converse så är de svårt att bryta den trenden till detta hemska mode med kängor. Verkligen inte min stil! Så skippade skosökande.

Efter samarkand, åkte vi och handlade hundmat osv.
Åkte förbi min lägenhet, hämtade Malins hdmi sladd, åkte och lämnade den hos henne ute på hovshaga.

Sedan rullade vi hem mot landet.

Där dukade vi upp för fredagsmys med massa gott. Enligt mig firade jag in mig som lantbo igen ☺️😍
Älskar det! 💞

Idag blev de frukost och kaffe med familjen, efter frukosten åkte jag och mamma till Växjö igen, packade ur allt ur lägenheten. Dock glömde jag hennes handdukar hemma som jag hade tvättat upp så min styvfar skulle för tur väl till byggmax så han lämnade på vägen ☺️ Dammsög av allt och städade i ordning. Lämnade sedan in nycklarna innan vi åkte vidare till din sko.

Köpte ett par skitsnygga högklackade mc boots och på skopunkten fick de bli gummistövlar då mina nuvarande är sönder och ligger på tippen sen fick de bli ett par converse. Kan inte släppa den trenden. Älskar dem, även fast mina fötter och knän avskyr dem! 😉 hatkärlek 💞

Gick in på grizzly zoo och köpte ett nytt halsband till Bebis, tror han har runt 10 halsband att välja på nu, bortskämda hund. Självklart fick han och lufsen en godisbit med😘

Väl hemma packade vi in allt, fortsatte tvätta och tog en macka innan jag gick ut och gick en runda med Bebis och Kenny hängde på.

Sedan gick jag till stallet med Cilla som sällskap. 
Gosade med pållarna i hagen innan jag tog in Skrutten.

Blev ett kortet pass på 30 min idag med travarbete och formen sitter snart som gjuten på honom, ÄNTLIGEN! Men vet ni vad? Jag ska sluta ha så höga krav och mål. Mitt enda mål med Skrutten är att få han honom i livet så länge de bara går 💞 jag skiter fullständigt i om vi kommer ut på någon tävling eller inte. Det är inte de viktigaste. De viktigaste är att man lyssnar på varandras behov och har ett bra förhållande ❤️

Cilla fick rida en tur på vägen med innan han fick komma in och äta mat och bli ompysslad. 😍

Efter stallet, bytte jag om och gick åter igen en runda med Bebis med Cilla denna gången som cyklade med. Efter de så gick vi ner och plockade äpplen på ett äppelträd som vi upptäckte vid sommarhagen. För tur väl kommer inte pållarna åt de så äpple fanns de i alla fall ☺️ Mamma kom ner med korg och hjälpte oss. Fanns ännu ett äppelträd intill den andra sommarhagen med stora fina äpplen, men bara högst upp då rådjuren ätit upp dem längst ner.❤️


Väl inne började mamma med maten som fick bli rester som behövdes ätas upp. Efter maten kom syster yster med familj och då började vi på äppelpajerna. Blev två stora formar av äpplena vi plockade ☺️ Mums! Så de fikade vi på med kaffe till såklart.

Sedan dukade vi upp för lördagsmys av fredagsmysets restgodis och tittade på fångarna på fortet innan dem åkte hemåt. 
Syrrans sista jobbdag imorgon, sen går hon på mammaledighet 😍

Nu ska jag med snart stänga igen dem blå.

Imorgon ska jag tvätta upp det sista, packa upp allt, lägga in alla kläderna i garderoben, städa upp, rida och färga hår. Haft en helt underbar helg på landet och fler kommer de bli 😘💞

Ha det bra 💞









Kommentarer

Postat av: Simon

Publicerad 2014-08-31 00:10:11

Nu var det ett tag sedan ja tittade förbi men alltid lika sköj läsning! Kan hålla med dig om skomodet, ja hajar inte Paladium riktigt. Men är väl lite nittiotal/grunge över det :) dessutom så är 42orna för stora o 41orna för små o det finns inget där emmellan :) det blir converse tills det blir halt o 10cm snö för min del :)

Svar: Välkommen hit igen Simon!
Kul att du tycker om bloggen :-)
Nä detta skomode är inget för mig, håller mig till trätofflor och converse ;-)
Ha en bra dag!
Sanna Anerland

Postat av: Therese

Publicerad 2014-08-31 11:42:55

Låter som en härlig helg =)
Skönt att flytta tillbaka igen? Kan tyvärr inte hålla med dig om skor.. hatar converse.
Platta och ostabila =(
Drefuss blev också bortskämd med halsband och koppel hade massor när han gick bort.

Svar: Riktigt skön helg med familjen :))
Ja igår rensade vi ut allt ut lägenheten och städade så nu är jag Grimslövbo igen :-D
Ja att dem fyrbenta blir bortskämda är minst sagt här hemma :-*
Sanna Anerland

Postat av: Jossan

Publicerad 2014-09-05 09:25:50

Det rosa är så snyggt på hästen :D

Svar: Tack så mycket :-))
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela