cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

30 juni

Publicerad 2014-06-30 09:58:51 i Allmänt,

Godmorgon på er!

Helgen är över och har varit den bästa helgen i mitt liv.
Trots allt regn och åskan som hälsade på i fredags och lördags så tittade vi på alla tävlingar och satt som isbitar på läktaren men humöret va på topp :-)

I fredags åkte vi mot high Chaparral vid halv åtta tiden.
Tog en åksjuketablett så jag kunde sitta bak i bilen. 

Framme vid halv tio tiden, satte upp husvagnen, packa upp allt och sedan begav vi oss till tävlingarna. Vi åt dock inget från 10-19 så vi beställde oss en kebabtallrik efter att tävlingarna var slut. Satte oss i husvagnen med ett glas vin sommaren blev 4-5 glas. Spelade yatzy och självklart förlorade jag hela tiden ;-)

Va ute och gick på kvällen, hälsade på Ricky och poffen på en cigg. Köpte två repgrimmor med, jag en rosa till Skrutten och mamma en röd till bernie :-) sedan begav vi oss till husvagnen fö att bädda ner oss.

I lördags va de uppstigning vid halv åtta, mot toaletten för att fixa i ordning sig och borta tänderna. Slängde i oss lite frukost och kaffe innan vi satte på oss gummistövlarna, packade ner ponchosarna och paraplyerna i högsta hugg mot arenan. Regnet öste ner hela tiden men de hindrade som sagt inte oss ;-)

Vid tio tiden i en paus så gick jag ner och köpte dn snyggatse tröjan ever som jag suktat efter i två år nu men aldrig tagit tummen ur röven och köpt den, men nu är den min :-)



Vid halv två tiden avbröts tävlingarna och dem bad alla ta ner paraplyerna och gå ner från läktaren så åskan slog till ordentligt, var precis ovanför oss så vi satte oss i husvagnen och väntade ut. I 1,5 timme höll åskan i och vid 16 satte tävlingarna igång igen :- D 

Efter att tävlingarna var slut köpte vi med oss mat som fick bli chicken nuggets och pommes. Man behöver inte vara nyttig när man är iväg :-) 

Så fick bli lite vin och skipbo spel!

Lite senare blev de att gå ner till saloonen och hälsa på ett par som är med i "vi med westernridtravare" så de var trevligt. Efter de gick vi till xandra som jobbar på high Chaparral och drack lite vin innan vi gick till sängs. 

Igår så kom styvfar och mina syskon strax efter sju på morgonen, åt frukost med oss och hängde med oss till tävlingarna. Pga allt regn under lördagen så flyttade dem några av tävlingarna in på high Chaparral så vi satt kvar på den riktiga tävlingsbanan och väntade istället för att slippa fara fram å tillbaka. Mamma å peter passade då på att ta ut husvagnen då vi va tvugna att checka ut innan 12 så under tiden gick jag, Cilla och Kenny ett varv på marknaden.

Efter någon tävling så var de paus, då blev de mat ännu en gång chicken nuggets och pommes ;-) 

Under tiden de va paus i 1,5 timme under eftermiddagen så gick vi på marknaden hela familjen. Ungarna fick en varsin cowboyhatt och varsitt halsband :-) jag köpte äntligen en ny pad som självklart var rosa ;-) och ett till grimskaft till Skrutten som också va rosa ;-) så allt jag köpte under helgen blev rosa ;-) 
Dock ser de rött ut på bilden :-(

Efter barrel race finalen så packade vi ihop oss och åkte hemåt. Stannade på en mack och köpte kaffe å fika.
Städade av husvagnen innan så vi kunde lämna den i Alvesta på vägen hem :-)

Väl hemma blev de lite mat å kaffe och gå igenom alla bilder på kameran. 

Vid nio tiden gick mor å jag ner till stallet för att träna lite markarbete. Visade mamma några enkla grejer som hon kan träna bernie på när som och hur ofta som helst. 

Har tränat Skrutten på att stå still och igår tränade vi mycket inkallning. Gick hur bra som helst, över förväntan faktiskt. Stannade honom och sedan gick iväg 15 m, öppnade armarna och ropade på honom. Inland tvekade han men när han väl gick så gick han till mig trots allt höga å saftiga gräs i hagen ;-) och såklart fick han mycket beröm. Fast inget godis då jag inte vill ha de som en ovana som han ska få. Va inne från stallet vid halv elva och då blev de sängen direkt.

Idag vaknade jag och möttes av en sjuk lillebror i soffan, stackaren har ont i magen och springer på toa hela tiden. <3

Har varit nere i tvättstugan och slängt i en maskin, tagit in Skrutten och borstat av honom och flätat svansen som ska trimmas lite sen. Gick en runda med honom runt gården innan han fick gå ut i hagen igen :-) 






Nu ska jag spela lite spel med lillebror innan jag ska rida :-)

Bilder från helgen :







Mer bilder finns på min Facebook: Sanna Anerland
Min profil är låst men gjort albumet "ranch horse Classic 2014" offentlig för alla så in å checka. ;-)

Ha en bra dag!























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela