cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

2 november

Publicerad 2014-11-02 19:33:06 i Allmänt,

God kväll!
 
Hoppas eran helg varit bra, hoppas ni klätt ut er och umgåtts med nära å kära.
Min helg har bestått av jobb, igår jobbade jag 17-22.30. 
Hade också velat klä ut mig, dricka gott vin, träffa vänner och ha en oförglömlig kväll men de för vänta tills nästa halloween 😉 
 
Idag är jag ledig precis som alla andra söndagar, de är verkligen positivt med detta jobbet. 
Förra jobbet kunde man jobba 10-12 dagar i streck för då hade vi öppet på söndagar med, men på detta jobbet kan man endast jobba 6 dagar i streck. Det är riktigt skönt att ha en dag man är ledig som nästan alla andra också är lediga på. 😊
 
Morgonen startade som vanligt med en tripp till stallet, smörjde in Skruttens mugg och tog ut dem i hagen. 
Väl inne bytte jag kläder sen begav sig jag å mamma till Växjö för att köpa spån. 
 
Köpte även frallor så blev en riktigt god söndagsfrukost hemma. 
Syster m familj var här hemma när vi kom hem från Växjö. 
Umgicks med dem hela dagen och äntligen fick jag ha sötaste Ella i min famn igen 💞
Sprang ner till stallet och mockade ut, skruade ur vattenhinkarna och la på nytt spån. 
 
Mamma började på maten som fick bli köttfärslimpa, kokt potatis, grönsaker och brunsås. Riktigt gott 😍
 
Syrran och dem åkte hemåt vid fem tiden, då åkte mamma å hämtade hö, jag flyttade undan hästarna under tiden och sedan bar vi in hö i stallet innan vi släppte ut dem till vinterhagen igen. Super nöjda var dem i alla fall ☺️ 
Så nu är stallet fixat och färdigt inför kvällen så sen är de bara att ta in dem och borsta dem. 
Det är dem stunderna som är höjdpunkten på hela dagen. 
 
Mamma och jag har precis gått en runda på 4 km, Bebis hängde självklart med. 
Så nu får de bli lite kvarg innan jag ska ner till stallet och ta in pållarna 💞
 
Imorgon är jag också ledig. Då ska jag börja dagen med en promenad runt kyrkan efter att hästarna gått ut. 
Ska även tvätta upp mina jobbjeans och tömköra Skrutten lite. 
Får hoppas att vädret är på min sida ☺️
 
 
Ni får ha en fortsatt trevlig söndagkväll ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela