cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

9 november

Publicerad 2014-11-09 15:20:10 i Allmänt,

Jaha, även denna vecka slut snart. 
Vart tar dagarna vägen? 7 veckor kvar till julafton och det är ju positivt i alla fall, men nu vill jag med ha snö, bitande kyla, frost på gräsmattan och is så man kan få leka Bambi på hal is 😉 
men den kommer väl snart förhoppningsvis. 
 
Helgen har gått fortare är någon annan helg, i fredags var de jobb 11-21, igår var jag ledig på förmiddagen.
Så den spenderades med frallor till frukost med familjen, 1.5 timmes powerwalk med mamma å Bebis och när jag precis fixat stallet färdiGT och påväg ut med pållen så ringde en kollega och kollade om jag kunde börja vid 16 istället för 17, och självklart tackar man inte nej till fler timmar ☺️ Så igår red jag ca 15-20 minuter i skritt då jag vill att han ska bli helt hundra innan jag kräver mer, så fokus på formen i skritten nu istället. Efter stallet var de in och duscha, slänga i sig lite kycklinggryta och sedan fixade jag mig innan jobbet kallade. Vi var fullbokade och vissa bord även dubbelbokade så att göra hade vi i alla fall, men allt var under kontroll och ingen skada skedd ☺️ Folket går dock nästan alltid samtidigt och de är tråkigt. Stämplade ut halv elva, tog två glas vin och åt lite kycklingpasta med köket. Mamma hämtade mig och med sig hade hon övningakörningsskylten men de var bara att kasta in i handskfacket igen 😉
 
Väl hemma så gick vi ner till stallet, tog in pållarna, borstade dem och lindade Skruttens bakben. 
Sedan blev de sängen ganska kvickt, dock väldigt svårt att sova så somnade runt 2. Det är verkligen lustigt med tanke på att jag går upp vid 7 varje dag men kan aldrig somna lätt. Aja de blir nog bra snart ☺️
 
Idag är jag ledig, blev mysfrukost med familjen, sedan har vi städat osv hela förmiddagen. 
Jag har precis kommit in från stallet och ridit lite idag igen. 
Knöckebröden jag satte in i ugnen innan är färdiga och ligger i burken. 
 
syrran och dem kom precis å snart kommer även moster å hennes man. 
Ska fira styvfar och morfar på fars dag! 
 
Resten av dagen blir att vara social, vara i stallet och försöka gå en runda ☺️
 
Ha en bra söndag 💞
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela