cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

16 oktober

Publicerad 2014-10-16 12:10:28 i Allmänt,

 
Hej på er!
 
Även denna vecka lider mot sitt slut, förstår knappt vart tiden tar vägen?
 
I tisdags var jag ledig i alla fall, då blev de kaffe och fika hos Malin med henne och hennes mamma, morfar ringde när han var på väg hem så gick jag hemåt, bytte om och packade in gamla barnkläder i skuffen.
 
Jag och morfar åkte till Rottne och åt middag hos syster med familj som fick bli rotmos, fläsklägg och fläskkorv.
Riktigt gott, rotmos är så sjukt gott =)
Sedan blev de äppelpaj till dessert som självklart också var jätte gott =D
 
Väl hemma så hängde jag med mamma till bågskyttet som Kenny var på och Cilla var på musikalen i kyrkan.
 
På kvällen gjorde vi inte så mycket mer än att fixa stallet och ta in hästarna.
 
Skulle ha ridit i tisdags men när jag tog in Skrutten så var han jätte svullen och varm på vänster bakben, visar sig att han fått mugg och sår i karleden som bara dykt upp sådär? Vi borstar ju alltid igenom dem varenda kväll och kollar hovar osv, så tycker de är lustigt att de bara dykt upp sådär. Men men blir vila för honom ett tag tills allt är bra och ser fint ut igen. Tills dess tvättar vi med jodopax och smörjer med aloe vera msm salva. Funkar kanon!
 
Igår var de jobb 11-14, då mitt busskort krånglat igen så körde morfar in mig och hämtade mig vid två igen, körde direkt till stationen så jag kunde fixa busskortet på plats. Så nu kan jag åka bussen igen så stackars morfar slipper köra mig =)
 
Väl hemma så började jag tvätta upp lite, när mamma kom hem så hade Cilla med sig en kompis hem så vi stekte lite pannkakor som snabbmiddag. Daniel i Stockholm åkte med papper och pengar till hästarnas ägare, så nu är de påskrivna och ägaren sa att om han åker ner till Småland någon gång så kunde jag vänta mig ett besök så han fick hälsa på pållarna =)
 
Så idag skulle Daniel skicka papperna tillbaka till mig så vi kan betala in pengarna till STC och skicka in dem dit sen.
 
När mamma hämtat Kenny hos en kompis och Cillas kompis åkt hem så började vi på våran kvällsmat som morfar hade fixat och de fick bli köttsoppa och baguetter =) Gott!
 
Sedan gick vi ner och eldade, tog in ved, tog tvättstugan och sedan fixade vi stallet och tog in hästarna för natten, gjorde i ordning Skruttens sår och borstade igenom dem =)
 
Väl inne bytte vi om och tog oss ut på en kvällspromenad med Bebis i eftersläp ;)
 
Idag är jag ledig fram till 17, så startade dagen med att klockan ringde vid sju, hästar fick gå ut, katter fick mat och jag å Bebis gick hem mot Malin och tog oss en morgonpromenad med henne runt Grimslöv.
Sedan var de hundarna som fick mat, jag tog en kopp kaffe innan stallet kallade.
 
Mockade ur och under tiden jag mockade och tog på nytt spån så fyllde jag upp nytt vatten i badkaret till dem =)
Tog tvättstugan med mig in så nu är de vikt och fixat med, diskmaskinen tömdes och fylldes igen och nu ska jag tömma den igen. Tittade även färdigt på bonde söker fru som jag missade dem tio sista minuterna på igår då jag somnade och tittade även på arga snickare som hade premiär igår =)
 
Som sagt så jobbar jag 17-22 idag, imorgon 11-21 och efter jobbet imorgon ska jag och Malin ut och ta en öl eller två =) Länge sedan nu så ska bli väldigt skönt och komma ut lite.
 
Ha en fortsatt trevlig torsdag <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela