cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

12 augusti

Publicerad 2014-08-12 22:59:43 i Allmänt,

Dagen har varit bra, och det hoppas jag eran också varit.

Min startade med att jag skulle gått en runda men blivit så jäkla trött på sista tiden, sen i torsdags har jag varit mer död än levande hela dagarna, tror dock en förkylning är på gång då jag vaknat med halsont sen i söndags och allmänt dåsig. Men men inget man dör av ☺️

Blev jobb 11-14.30. 
Efter jobbet satte vi oss som vanligt och åt tillsammans, åt deras goda biff med vinsky, potatis, pressgurka och lingon. Smakade gudomligt gott 😍

Begav mig vidare till Coretto och beställde en chailatte under tiden jag väntade på journalisten som kom så fort hon kunde. Satte och småpratade lite innan vi började på om sjukdomen, när jag fick den, hur de känns och hur jag kände då att få en diagnos på en kronisk sjukdom eller rättar sagt två kroniska sjukdomar. Vad som har drabbat mitt liv och alla mediciner, att jag blev felmedicinerad och dess biverkningar till hur jag mår idag ☺️

Pratade även om hästarna och hunden med, lite om min ridning osv, så till slut så sa hon "du pratar väldigt mycket om hästarna så vill gärna att du skickar några högupplösta bilder ikväll så kan jag lägga upp en bild på din häst med", sedan tog hon några kort på mig och sedan skiljdes vi åt. 

Mor hämtade upp mig och med sig hade hon barnen som ville spendera lite pengar då mamma skulle handla lite. Så jag köpte två köttben till hundarna och ungarna köpte lego. 

Väl hemma började de åska så hann inte ta fram några bilder från hårddisken. Väntade ut den, när den väl va borta så sorterade jag lite bilder, passade på att lägga in alla bilder och videos från telefonen med så jag kan få mer utrymme på den. Skickade över 4 olika bilder till journalisten som hon får välja mellan, för imorgon trycks tidningen och i och med att jag inte får den hem till mig så skulle hon skicka den till mig ☺️ Ska bli spännande att få läsa.

Efter de så bytte jag om och visslade till mig pållarna som kom lunkandes till mig i sommarhagen. 

Haft lite dålig motivation till att rida riktiga ridpass så att säga på den senaste tiden men tog tag i att idag, körde dock bara 40 minuter men väldigt bra 40 minuter då han gick i form, backade, lyssnade, var mjuk i båda varven och gick i formen för de mesta. Så han fick lite mat och ompyssel innan han fick gå ut igen. Han får ju även biotin på maten nu för att se om de väcker hans energi lite. Betfor är ingen mening då de är så fuktigt i stallet så de bara möglar. 

Efter stallet så var de ombyte igen, åt lite mat och till efterrätt blev de vattenmelon och ananas. Sedan tog jag och mamma bebis med oss på en kvällspromenad runt Grimslöv. Haft så jäkla ont i ryggen idag med men förhoppningsvis är de borta tills imorgon.

Imorgon är jag ledig, ska försöka börja dagen med en runda runt Grimslöv innan frukosten och tvätta upp all tvätt med. Gå igenom alla mina kläder som jag har här hemma, rensa gamla flyttlådor från vislanda och Alvesta flytten. Smörja upp min sadel och träns, rida Kalle och rida Skrutten. Sen hinna hem till Växjö med för sen är de jobb heldag torsdag, fredag och lördag ☺️ 

Nu ska jag i alla fall försöka sova lite.

Godnatt ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela