cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

13 augusti

Publicerad 2014-08-13 20:49:46 i Allmänt,

Ja min ledig dag har varit effektiv, fast inte lika mycket som jag hade planerat men det fanns anledningar till de med och mer behöver jag inte säga. 

Dagen började med Fia med knuff med lillebror under tiden vi väntade på att lillasyster skulle vakna. När hon kom yrvaken ner från trappan så dukade vi fram frukost, satte på kaffe och njöt utav livet i allmänhet ☺️

Efter frukosten tömde jag diskmaskinen på ren disk, in med frukost disken och resten från gårdagen, ner till tvättstugan för att slänga i lite tvätt. Spelade lite till med barnen innan dem hängde med mig ut till stallet. Gick igenom den gamla sommarhagen och insåg att dem får allt vänta ett tag till med den då de är väldigt mycket bete där så släppte ut dem i "vinterhagen" istället där de verkligen behövs betas ner. Ungarna hjälpte mig med att flytta badkaret, rengöra de, flytta saltstenen och fyllde på nytt vatten till dem. Inte alltid små barn hjälper till med jobbiga saker 😉❤️

Efter de så gick jag igenom fotoalbumen på hårddisken och rensade ut dem bilder som jag inte framkallat. Laddade upp dem på Fujis sida men gick inte alls så efter två försök så gav jag upp för då hade bilderna dubblats och var då tvungen att ta bort dem en och en så de får vänta. Vill ju framkalla alla bilder från syster ysters bröllop förra sommaren men får ge de ett försök på söndag istället ☺️

Så istället så gav jag mig ner och red ett pass i sommarhagen, körde 50 min idag med galoppfattningar som vi inte gjort på jätte länge och första försöket var segt för honom men sen gick de som smort trots överskottsenergi så ☺️❤️
Älskade pålle!

I stallet blev han ompysslad, svampade av svetten, gav han mat och biotin och under tiden smörjde jag sadel å träns. Mamma kom hem lagom tills jag var färdig i stallet, tog oss en kaffe innan vi åkte ut till finaste Kalle. Red ett kanon pass idag på våran sista dag tillsammmans. Det firade han även med 4-5 rejäla bocksprång så min rygg sa tillslut ifrån men men jag var glad å nöjd ändå 😄
Kalle åker ju upp till gävle till sitt nya hem men med samma ägare som också flyttar dit på lördag. Känns faktiskt tungt då han är så sjukt go denna häst. ❤️

Hemma igen blev de lapskojs? Och rödbetor som kvällsmat, tog lite kaffe efter maten innan jag packade ihop allt jag hade med mig. Känns faktiskt inte lika tungt att åka till Växjö idag för vet ni varför? För om 18 dagar, den 31 augusti blir jag Grimslövbo igen. Ska bli sååå skönt. Går ju bussar lagom till jobbet börjar och även hem. + att jag betalar bensinen om mamma och dem behöver hämta mig. 

Så idag bokade jag även handledarkurs på K es trafikskola här i Växjö, så den 15 september ska vi dit å sedan blir de rally 😉 eller inte! Men ska bli skönt att verkligen börja på körkortet och målet är att ta intensivkurs på samma trafikskola till våren/sommaren nästa år ☺️ Spännande!

Idag hörde även journalisten av sig igen och sa att jag troligen har tidningen som jag ska vara med i senast på måndag 😄 ska bli riktigt kul att läsa!

Nu har jag precis duschat, ska packa upp mina tvättade kläder och sätta mig och leta fram lite bra böcker på nätet. Ska försöka hitta hästmassageböcker också, lika bra att förbereda sig för utbildningen som troligen sker nästa höst eller hösten där efter ☺️

Ha det gott fina vänner!









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela