cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

24 augusti

Publicerad 2014-08-24 21:20:19 i Allmänt,

Ja då var denna helgen över. 
Ny vecka med nya tag och äntligen flyttar jag hem igen.


I fredags jobbade jag till halv tio, åkte hem till landet där alla skulle sova. Men de tyckte inte jag och brorsan så vi hämtade sängkläder, täcken och kuddar och bäddade ner oss i soffan, kopplade in ipaden till hdmi och hade filmmaraton, Kenny fick självklart bestämma film ☺️

Igår på morgonen så slängde vi i oss lite frukost sedan åkte jag och mamma ut till skogarna och letade svamp.

Var väl och vandrade i ca 4 timmar mellan olika skogar och vägar.
Jätte mysigt ☺️ fick med oss 5 liter ungefär.

Så väl hemma red jag Skrutten barbacka i ca 35 min, jobbade på bra trots regnet som hälsade på då och då mellan solstrålarna.

Inne igen så rensade jag kantarellerna och mamma gjorde maten.
Så kantarellerna gick åt 😉😍
Så jäkla gott!

Mamma skjutsade in mig till Växjö, bytte om och trippade ner till jobbet. Jobbade till halv tio, stack hem, bytte om, köpte vin och fräschade till mig. Vid tio tiden kom emma som jag hade Nelly inhyrd hos för några år sedan. Drack lite vin och öl och snackade skit ☺️ Många år sedan nu och alltid lika trevligt! 👍

Stack ner till day and night och drack vidare, dansade och hade jätte trevligt tills jag fick lite för mycket i mig. Jag som aldrig spyr på fyllan i vanliga fall gjorde detta igår, hatar att inte ha kontrollen så lagom full och odräglig åkte jag hem. När jag satte mig i bilen så har jag inget minne kvar. 

Idag vaknade jag på soffan vid halv nio, yrvaken, snustorr i hals å mun och kände mig ändå otroligt nog pigg. Insåg att bakfyllan inte kommit ifatt mig ännu 😉

Åt lite frukost, åkte mot skogarna igen med Cilla som hjälpreda. Tog en Ipren för att inte låta huvudvärken komma emellan. Hittade inte lika mycket idag men ca 3 liter. Men så otroligt skönt att spendera 6 timmar i skog och mark med helt underbar natur 😍

Väl hemma så hade morfar börjat med maten som fick bli hamburgare och pommes. Dödshungrig då frukosten inte lockade så mycket såhär dagen efter. Men maten var suveränt god 😘

Efter maten så gick jag och mamma ner till stallet, borstade av dem och jag hoppade upp lite barbacka på Skrutten medan mamma gick runt och tränade Bernie med markarbete ☺️❤️

Sedan bytte vi vatten, flyttade badkaret och öppnade upp den sista sommarhagen för i år ☺️ Äntligen är hösten på väg med lite kyliga kvällar som man lätt piffar upp med varma filtar, tända ljus och en kopp te. Sen självklart alla dessa vackra färger som kommer med 😃😍

Efter stallet så åt vi lite melon och sedan körde mamma och ungarna hem mig. Svängde förbi maxi för att jag skulle köpa hårfärg och kloklippare till hundarna då våran börjar bli lite seg men självklart hade dem inte någon som föll mig i smaken.

Så ska in på Hööks på fredag för att köpa nya ridskor och ska även kolla lite på bett, även kolla om dem har någon bra kloklippare ☺️

Denna veckan börjar vi med heldagar på jobbet, alltså utan rast mellan lunchen och kvällen, så imorgon ska jag och Hilda prata ihop oss om hur schemat ska läggas upp. För jag ska vara ledig på fre kväll och lördag då jag flyttar hem till landet i helgen.

Skönt att slippa rasten för man hinner verkligen bli jätte trött under dem timmarna 😝


Imorgon ska jag beställa hem mitt busskort också 😃

Vid nio på morgonen imon så ringer en djurkommunikatör och ska läsa av mina pållar men imorgon blir de bara Skrutten och på tisdag blir de bernie ☺️ Ska bli riktigt spännande. Hade en sådan ute hos Nelly innan jag tog bort henne. Sa saker som verkligen inte hon skulle kunna veta på något sätt + att hon pratade lite personliga saker om just mig och Nelly som jag hade hållet inne för mig själv. Pratade om vart hon hade ont osv. Så hoppas på bra resultat imorgon och helst utan några smärtor osv. ☺️😝


Ha en fortsatt trevlig vecka vänner ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela