cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

19 juli

Publicerad 2014-07-19 22:12:42 i Allmänt,

God kväll kära läsare! 

Snart är denna vecka slut, det innebär den sista semesterveckan snart är här ☺️ Den ska njutas till fullo. 

Igår fick både Skrutten och Kalle vila pga hettan, bromsarna och att dem båda jobbat fin fint hela veckan så de va dem värda 😘

Kvällen tillbringades med mina närmsta vänner Malin och Peter, satt på utegården utanför mig i Växjö med countrymusik, några flaskor vin och gott humör 😀




Gick ut en runda till Sports men var inte alls roligt där så satt väl där bara en timme innan vi gick hemåt till mig. Så sov i Växjö för en gångs skull då mamma ändå skulle till Växjö idag på förmiddagen så kändes de lite onödigt att be henne köra mig när jag ändå ville med till Växjö idag och handla ☺️


Så sov faktiskt till 10 idag, för första gången på semestern så tog jag sovmorgon då jag inte hade haft något att göra i lägenheten innan hon kom och hämtade mig ändå 😝

Idag hämtade dem som sagt mig på förmiddagen, åkte och handlade lite presenter till min styvfar som fyller år på måndag ☺️

Väl hemma blev de att slänga i sig lite sen frukost, kaffe och låg i solen en stund innan vi tog in hästarna en runda då dem sprang som galningar pga bromsarna. Då är jag glad att vi har ett kallstall som aldrig blir varmt ☺️ Ett helvete på vintrarna men man brukar ju säga att de inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder 😉

Låg en stund till i solen innan mor började på maten som fick bli kycklingfilé i ung med lime sås gjord på limeskal, créme freiche, matlagningsgrädde och honung ☺️ Blev riktigt super gott 😍

Efter maten blev de att ta ut hästarna sedan njöt vi av en kopp kaffe i kvällssolen medan ungarna lekte 😄

Tog i Skrutten vid 9 tiden för ett pass i solnedgången. 
Idag gick han i form och jobbade på HELA passet för en gångs skull, så jädrans fin var han idag som han alltid är dock men var så nöjd med honom idag 😄❤️



Nu sitter mor och jag å dricker kaffe, lyssnar på countrymusik och ska snart gå och lägga sig. 

Imon är de uppstigning vid 6 då vi ska iväg till Karlshamn för att äta frukost vid havet och bada med ungarna. Ska bli så skönt 😄

Har även lagt ner min facebook ett tag fram över, har ju självklart den och appen kvar men ska inte uppdatera mer förutom när jag har gjort ett nytt blogginlägg och inte titta på nyhetsflödet. Är så trött på att alltid få reda på alla nyheter genom Facebook. Bättre med det riktiga livet och njuta mer av de istället ☺️



Ni får ha en fortsatt trevlig lördagkväll!




Kommentarer

Postat av: william

Publicerad 2014-07-26 09:42:54

gud avd skönt med semester:D

Svar: Ja fast slut om 2 dagar dock men men ☺️
Sanna Anerland

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2014-07-26 14:13:52

finna bilder

Svar: Tack så hemskt mycket :-)
Sanna Anerland

Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Publicerad 2014-07-27 10:59:00

Häftigt om man skulle kunna rida på bröllopet ^^

Svar: Det ska jag göra 😉
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela