cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

20 juli

Publicerad 2014-07-20 23:29:57 i Allmänt,

God sen kväll!

Dagen har gått fort och haft fullt upp nästan hela tiden i alla fall ☺️

Klockan ringde 06.00, förbereda för en dag vid havet med frukost, bad och solning 😘 när mackorna var färdiga, kaffet i termosen och handdukar nerpackade så rullade jag, mamma och ungarna ner mot Karlshamn till havet. Var helt själva konstigt nog när vi kom dit vid halv nio. Avnjöt lite frukost och kaffe innan vi var varma nog och hoppa i badet. Men ungarna har konstigt nog aldrig problem med hur kallt de är 😉


Vid halv 1 fick vi nog då solen stekte på bra och rastlösheten började komma så då packade vi ihop allt och åkte hemåt. Ungarna var såklart inte med på dem idén men dem hade inget val 😉😘

Väl hemma blev de ännu mer kaffe i solen som slutade med vattenkrig! Alltid roligt att hitta på bus med barnen så länge dem är glada ska man väl tillägga ☺️😉

Bytte om och begav oss till vislanda för att hälsa på ungarnas farmor, där blev de ytterligare mer kaffe och kakor på de. Vid halv sju tiden åkte jag och mor hemåt. Bytte om till ridkläder och begav oss ut till Skogslund för att motionera en styck Kalle. Då de fortfarande va rätt varmt ute så blev de ett kort pass på 40 min ca. Men han var lika fin och duktig som vanligt 😍☺️

Väl hemma var köttet på grillen färdigt slängde i oss lit mat innan jag åter igen bytte om för att aktivera min pålle med markarbete för hand. Men inte alls i fokus idag, gräset i hagen lockade mer så tränandet av inkallningen gick inget vidare för de slutade med att han ställde sig och betade istället, men han följde mig vart jag än gick och skötte sig bra på så sätt. Begav oss ut en runda på vägen för att träna "fot" med honom. På vägen hem gick han lugnt och fint bakom mig utan att jag höll i grimskaftet för de låg över hans hals istället. Övning ger färdighet 😍☺️



Väl inne igen så blev de slutligen de sista ombytet för i en kvällspromenad runt kyrkan på 1 timme med mamma och Bebis. Så nu har precis kommit innanför dörrarna och jag ska sluta mig ögon och falla in i sömn för är helt slut. 

Hoppas ni haft en lika bra dag ☺️

❤️

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-07-21 16:17:16

Låter som riktigt härliga sommardagar =)
Håller med dig angående fejjan, varför får man veta allt där när man faktiskt kan ringa eller sms istället?
Saknar er <3.

Svar: Ja riktigt härligt :-) har du med semester? Ja verkligen, undrar hur folk kommunicerar med varandra om 30-40 år egentligen när de redan spårat ut:-/
Sanna Anerland

Postat av: tess

Publicerad 2014-07-21 21:43:58

Jag har semester :). Ja man kan ju undra varför man vill dela med sig av varje sekund av sitt liv på fejjan.. varför inte umgås med andra människor? Eller prata med andra människor? Dessutom så skriver bara folk det bra aldrig det dåliga precis som att deras liv aldrig är dåligt.

Svar: Åh vad skönt :-)
Nä jag gjorde de ett tag men tycker min blogg räcker gott och väl. Dessutom är min telefon mycket tystare och jag behöver inte ladda den 10 gånger om dagen :-)
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela