cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

29 juli

Publicerad 2014-07-29 21:17:34 i Allmänt,

Godkväll!

Hoppas eran vecka startat bra.
Min startade med jobb och växjöliv igen ☺️
Glad för jobbet men inte att bo i Växjö som alla redan vet om 😝

Sov i Grimslöv i söndags, morfar körde hem mig och alla packning igår på morgonen innan de var dags för jobb 11-14. 

Jobbdagen startade lugnt, avslutades med lite mat ihop med kollegorna innan jag begav mig hemåt. Utanför satt Malin med hårfärg i högsta hugg, så färgade hennes hår och drack lite kaffe innan de skulle sköljas ur ☺️

Mor hämtade mig vid fem tiden då vi hade stängt på restaurangen på kvällen. 

Väl hemma blev de ännu mer kaffe innan jag och Malin tog oss ut på en kvällsritt med pållarna i solnedgången. Blev en 1 timmes lång skrittrunda runt kyrkan i Grimslöv.

Blev väldigt imponerad av Skrutten då han varken reagerade på korna eller fåren denna gången. Vi brukar krabba rätt mycket med de annars men igår skrittade han lugnt och fint förbi på långa tyglar.
Han fick även ha flugpannbandet på sig med ☺️

Hemma igen så blev de grillade kyckling och potatisklyftor innan vi tog hundar och ungar ner till sjön och badade av dem medan vi drack kaffe 😀

Mor, jag och bebis tog oss en kvällspromenad innan sängdags.

Idag körde morfar hem mig igen på morgonen.
Vidare till jobbet 11-14.
Passade på att handla frukost på min tre timmars rast då jag bara hade flytande margarin och massa vin i kylskåpet ☺️😉

Sen blev de jobb igen vid 17, då kom även åskan och regnet. Men avtog väldigt snabbt för tur väl.

Men slutade nu vid 21 då de va väldigt lugnt, så vi slog igen portarna. 

Var så godissugen idag och är fortfarande men självklart stängde både Ica och Pressbyrån innan jag hann dit, och tänker inte gå genom hela stan för lite godis i denna kvava och klibbiga värme. Så ska ta mig lite yoghurt och müsli istället och självklart framför en film med ☺️

Att bo i Växjö är som sagt ingen höjdare, inte för någon som är uppvuxen på landet och har sitt liv på landet. Men det enda som får mig positiv i det hela är att de bara är 5 månader kvar att bo här sen blir jag Grimslöv bo igen men självklart kommer jag ha kvar jobbet ☺️

Skulle ringt körskolan idag men glömde de och kom på de fem minuter efter dem stängde så får försöka komma ihåg de tills imon så jag ringer dem på min rast. Måste ju boka handledarkurs som jag sa här om dagen. För körkortet vill jag ha i alla fall till nästa domnat och om inte så i alla fall någon gång under nästa år 😛☺️

Nu ska jag ta en dusch innan jag kryper ner i soffan ☺️
Och har någon tråkigt så vet ni vart jag finns!


Ha en skön kväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela