cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

1 juni

Publicerad 2014-06-01 21:43:51 i Allmänt,

God kväll!

Hoppas eran helg har varit bra med både regn, åska och även lite solsken :-)

Jag har spenderat min på jobbet de mesta av min tid, men idag skulle jag jobbat 11-20 men kunde sluta vid 17.
Mamma hämtade mig, åkte till Grand samarkand till Apoteket för att hämta ut min medicin mot mina stela leder som jag tar inför varje natt, men självklart hade dem inget på lagret och dem var dem enda som hade öppet för alla anta stängde innan 17.

Men får hoppad att lederna inte skrumpnat ihop allt för mycket imon när man vaknar. Alltid ute i sista sekund med mina mediciner xD

Men frågade även om dem på Apoteket om dem kunde rekommendera någon salva mot psoriasisen, självklart kunde dem de och visade mig en salva för bara psoriasis som funnits på marknade sedan ett halvår tillbaka. Har kört den två ggr ikväll, örat ser inte lika illa ut men får ge detta ett försök. För nu har de börjat sprida sig till läppen och kinden. I vanliga fall skiter jag i hur sjukdomen får mig att se ut, men när de sätter sig i ansiktet så börjar de bli för mycket, för i mitt arbete med så behövs de ett gott ansikte utåt för att få kunderna nöjda. Inte för att jag tror att kunderna bryr sig om mitt öra osv, men man ser alla blickar och de gillas ej. 

För övrigt så får folk ta mig för den jag är oavsett sjukdomen för den ändra bara mitt utseende, den ändrar inte mig som person och de är huvudsaken. 


När vi kom hem så stekte vi pannkakor som lite kvällsmat med glass, hallonsylt och svenska jordgubbar, riktigt gott :-)

Fick bli några koppar kaffe mellan regnskurarna innan jag, mor och Bebis begav oss ut på en kvällspromenad på 4 km. Vi vågade inte ta någon längre runda pga hur molnen såg ut + att klockan alltid lyckas springa iväg så fort!

Så min söndag har varit jätte bra! 
Hoppas eran också har varit det.

Imon är jag ledig så då får de bli en morgonpromenad med Bebis, då får de bli en längre runda. Sedan ska jag hänga med morfar och besiktiga bilen och även hämta min medicin :-)

Självklart ska jag sätta mig i sadeln och köra ett träningspass på min fina pålle :-)

Nu ska jag avrunda denna helgen och inviga den nya månaden med country musik, sluta ögonen och njuta !


Kärlek till er <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela