cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

23 juni

Publicerad 2014-06-23 22:22:12 i Allmänt,

Godkväll! 

Nu äntligen är jag tillbaka med bloggandet efter en helg med fart och lite tid :-)

I torsdags jobbade jag heldag, hade en timmes rast som jag ägnade åt lite inköp, bland annat vin och två presenter till min systerson som hade kalas nu i söndags. 

I fredags hämtade mamma mig på förmiddagen, åkte å handlade lite innan vi for hem till landsbygden. Möttes av en överlycklig hund som inte träffat matte på 3 dagar och två söta syskon som man nästan alltid får en välkommen kram av :-)

Började med att byta tråden på hagen, bytte bara övre tråden och under tiden plockade jag och Cilla blommor till midsommarkransarna :-). Många år sedan jag gjord kransar men tillslut gick de ;-)


Cilla tog lite kort på mig och bebis med :-)

Sedan va de lite mat innan alla skulle duscha och fixa sig inför midsommarfirandet som höll till i Torne detta år hos en vän till familjen som bjöd på jättegod kycklinggryta och tårta till efterrätt :-) maten som blev över fick jag hem som matlåda :-D

Lite bilder från just den dagen:

I lördags blev de knappt inget gjort på förmiddagen, hann tvätta upp mina jeans innan jag å familjen for ut till vislanda för lite brännboll och fika med mors å deras vänner. 

Efter fikat skulle vi grillat men kände mig lite för ung och vill umgås med lite vänner med. Så dem släppte av mig hos Eza (andreas) och då åkte han å handlade bakfull å dann ;-) köpte panpizza till mig och till de tog jag ett glas vin som sedan blev 5 glas.

Min kära vän Pound kom och gjorde oss sällskap, sedan kom lite fler vänner och drack, snackade skit och hade allmänt trevligt :-) kvällen slutade med en väldig full Sanna och massa countrymusik. 
<3

Pound körde hem mig och släppte även av Ricky i Grimslöv med. 
Var väl hemma vid halv 4-4 typ. 

Igår skulle jag gått upp vid senast 9 för att hinna rida innan kalaset. Men fick lite smått panik när jag vaknade och klockan visade halv elva på förmiddagen. Jag som HATAR att sova längre än till halv nio blev på väldigt dåligt humör och ridningen sket sig. 

Gick ut och satte mig på trappan och skulle ta min morgoncigg men efter den stod jag i valet och kvalet om att spy eller inte. Kallsvettades som en gris och knall vit i ansiktet men efter några glas vatten och doften av koffein lugnade sig magen lite iaf. Men något kaffe vågade jag inte dricka. Körde mot rottne vid tolv tiden. Hann äta lite grillat och hemmagjord potatissallad innan jag åkte till jobbet. Jobbade dock bara 15-17.30 då de va väldigt lugnt på jobbet. 

På vägen hem kikade jag in på hemmakväll och köpte några filmer.
Väl hemma satte jag på en rulle och lyckades somna, men vaknad av att Pound ringde och var nästan här så gav han portkoden då man inte mådde riktigt bra. Dock är jag alltid fruktansvärt osocial och tjurig när jag är bakfull så stackaren tyckte nog inte de va så kul att hälsa på. Kaffe och lite skitsnack hanns med iaf. Vid nio tiden åkte han hem och jag värmde några lökringar och slukade dem sista kakorna som syrran skickade med mig från kalaset :-)

Sen somnade jag gott i soffan och vaknade av att kuddarna ramlade ner vid 5 imorse ;-)

Tog mitt täcke och kuddar och sov vidare i sängen.

Idag var de dags för jobb 10-15. 
Tog lite kort med mina två kollegor som jag inte träffar mer nu när jag jobbar min sista dag på rosegarden imon. Lite smått ångest.

Efter jobbet for jag hem, lyssnade på country, städade och diskade de värsta innan min styvfar kom och hämtade upp mig och så for vi iväg till landsbygden igen :-)

Slängde i mig lite mat, bytte snabbt om till ridkläder och bar mig iväg till stallet. Red 1 timme och de va så underbart. Absolut idag när allt känns helt fel och lustigt. Saknade efter far idag är helt obeskrivlig och även ångest för att sluta på mitt jobb som jag ä trygg i men även spännande med nya äventyr. 

Men idag känns allt blä.
Ända sedan jag vaknade har jag varit helt off och inte känt mig alls pigg. Som sagt är min far saknad. Blir så arg och besviken på att han inte ens kan svara på mina sms och de känns verkligen som om han inte bryr sig för fem öre vad som händer med mig. Just nu är de bara min syster och hennes familj som duger, inget jag är sur över för jag är väldigt glad över att dem funnit varann igen. Men jag finns väl ändå också? Jag har väl också ett behov av att han en pappa som bryr sig, känna sig älskad och få vara en del av hans liv. Men den dagen lär väl aldrig komma. Så mycket jag kämpat dessa 12 år med att återfå kontakten så har jag gett upp men hoppet och känslorna har verkligen inte gett sig. Och all skuld som ligger på mina axlar bara växer och jag bubblar av frågor som jag aldrig komme få svar på!

Men men hoppas ni haft en bra helg? Vad har ni gjort i helgen?



Imon är de min sista jobb dag 10-22.30.

På onsdag ska jag fixa mina naglar hos xandra på unik, bra de för min ena nagel gick av idag :-( 

På torsdag hämtar vi husvagnen och på fredag far vi till high Chaparral, :D 


Hann fortsatt bra vecka!















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela