cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

21 maj

Publicerad 2014-05-21 22:20:28 i Allmänt,

Gokväll. 

Dagen har gått fort i vanlig ordning.

Jobbade till åtta ikväll så den mesta tiden har jag spenderat på jobbet, tog en kort rast med kaffe och rökpaus och missat ett samtal som jag snabbt ringde upp och det var positivt, mer om det berättar jag när jag själv vet ;-)

Rätt skönt att man stöter på positiva saker när allt känns tungt i livet. 

Idag är det iaf 13 dagar kvar tills jag blir Växjöbo och det ska bli både spännande och nervöst på samma gång.

För första gången i sitt liv bo helt själv, handla mat, sköta hemmet osv på egen hand. Visst det gjorde jag när jag var sambo med Sonny med men lite annorlunda att göra det helt själv.
Men det klarar jag nog av, Bebis får ju även bo lite med mig när jag inte jobbar så långa pass så han slipper vara själv :-)

Bytte även bort min fredag med så jag hinner fixa lite saker, även ringa läkaren ang mitt öra som tar kål på mig. Har ju psoriasis i hela örat, örat är illrött, svullet, bultar, kliar och ibland hör jag knappt något på det. Finns dock inget att göra mot psoriasis då den är kronisk men kanske finns något läkaren kan göra som typ suga ut allt var eller något. För detta är sjukt jobbigt. 
Har även satt sig ganska rejält i ansiktet med så ser kliar som fasen men men står hellre ut med det än att gå på massa starka mediciner igen iaf.

Sen denna huvudvärk som aldrig ger sig. 
Blir värre på kvällarna och tror de kan bero på spänningar i nacken som min massör sa sist. Får hoppas på det iaf.
För har verkligen inte tid med att bli sjuk lagom till helgen. 

För ingen har väl missat att jag ska till Ingelstad och kolla westerntävlingarna väl? ;-)


Imon ska jag återigen ringa till det positiva samtalet jag fick idag och sedan blir det jobb 10-21. 
Efter det tar jag långhelg på tre dagar. 
Ska bli skönt.


Nu ska jag kolla lite lägenheter osv sen släcka mina ögon.


Ha att <3



Kommentarer

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 10:14:48

Hej. Har följt din blogg ganska länge, men aldrig kommenterat något. Men, vill bara säga att du verkar vara en fantastisk tjej, i med och motgångar. Fortsätt kämpa! MVH Sludge

Svar: Hej!
Åh vad kul att du följer mig, värmer gott i hjärtat 😊 tack så oerhört mycket! Kram
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 19:44:06

Varsågod, det var så lite så. Fortsätt bara vara sann mot dig själv. Du har ju begåvats med skrivandets konst, klokhet och ett fantastiskt utseende. Inte alla som kan skryta med det. Kram /Sludge

Svar: Fy vad du är snäll, dem orden värmer verkligen! Kram
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:05:08

Glad att du är glad. Låter kanske töntigt, eller ostigt. Men jag menar det. Om du vill maila nångång, släng gärna iväg ett mail till [email protected]
Ta hand om dig. Kram /Sludge

Svar: Får jag fråga vem du är och hur du hittade hit? 😊
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:20:52

Haha, konstig historia egentligen. Men sökte efter texten till låten Cowgirls don't cry av Brooks & Dunn, så trillade jag in här, började läsa och fastnade. Ja, vem är jag. En kille, jobbar som socionom, bor i Växjö...gillar cowgirls.=) Finns så klart mycket mer att berätta.

Svar: Aha, du bor i Växjö? Vad kul det här blev 😃
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:24:32

Haha, ja, lite kul blev det allt. Ja precis. Du bor utanför va?

Svar: 2 mil men flyttar till Växjö snart och jobbar i Växjö 😊
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:34:40

Ah, så var det ja. Lite har jag ändå snappat upp i läsningen av bloggen. Haft en bra dag på jobb?

Svar: Jodå lugnt och skönt :-) själv?
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:50:08

Härligt. Jo, lagom mycket att göra på jobb. Kvällen har varit lugn, druckit en öl, lyssnat på musik, och läst lite tillbaka i din blogg. Du verkar vara en stark men också sårbar tjej. Nu menar jag det som en positiv egenskap. Fint.

Svar: Låter som en härlig kväll. :-)
Jo tack, både jobbigt men bra på samma sätt :-p
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 22:59:09

Jo, det går inte klaga på.=)
Precis, det förstår jag. Men det är ju en styrka att våga visa sig svag, eller hur man nu ska uttrycka sig. Men förstår att du kanske går igenom en jobbig period nu, och det beklagar jag. Har varit där själv.=)

Svar: Jo tack, men allt löser sig alltid på ett eller annat vis. Gäller bara att hitta det positiva i dagen 😊
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-22 23:30:48

Det brukar ju göra det. Precis.
Nu blir det sängen. Vi hörs. Sov så gott. Kram

Svar: Detsamma :-)
Kram
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 07:58:27

God morgon, tack för fin pratstund igår. Vad ska du hitta på för kul i helgen? Kram

Svar: Godmorgon!
Tack själv, blir westerntävlingar, lite öl och sedan fira mors dag :-) själv?
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 08:14:45

Aha, vad trevligt. Westerntävlingar, vad är det? Det blir nog någon öl, kanske försöka grilla lite. Sen ska jag som du, fira mors dag på söndag=)

Svar: Det som jag rider är ju western som cowboys och cowgirls, så de är tävling i de i ingelstad imorgon :-)
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 08:22:30

Ok, då fattar jag lite bättre iaf. Så om man har en softspot för cowgirls, så rekommenderar du ett besök till Ingelstad imorgon?=)

Svar: Absolut 😃
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 08:24:57

Haha, gott. Ska du tävla själv?

Svar: Nä tyvärr sitter jag som publik men så småningom ska jag börja tävla 😊
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 08:52:32

Ok. Har aldrig ridit, men hade varit kul att kunna det. Men skulle nog inte klara av det=) Får vara bra på annat istället.=)

Svar: Haha ja, alla är vi bra på något 😊
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 09:11:08

Haha, ja, förhoppningsvis. Har du lyckats hitta lägenhet?

Svar: Ja i andra hand så flyttar den 8 juni 😃
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 09:15:26

Ah, fan vad gott.
Ser du dig själv att bo på "landet" i framtiden?

Svar: Oja verkligen 😃
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 09:27:40

Härligt. Har alltid haft en dröm om ett hus på landet också. Har aldrig bott på landet, men det lockar mig.
Du har galet fina ögon.=)

Svar: Det är en frihetskänsla att bo där än i lägenhet faktiskt 😃 tack så mycket!
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 10:58:20

Kan tänka mig det. Man får vara lite ifred, inga grannar som klagar när man är lite högljudd osv.=) Segt att sitta på kontoret när det är så fint väder ute. Får inget gjort, kliar mig mest i skägget och dricker kaffe.

Svar: Ja verkligen :-)
Kan tänka mig, själv ska jag ut i solen :-)
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 11:20:58

Haha, precis, skönt att kunna spela musik eller vad man nu gör för annat högljutt utan att någon stör sig...=)
Orättvist, ska du till stallet?

Svar: Ja verkligen :-)
Nä ska sola lite!
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 12:52:12

Du ser ut att ha det skönt i solen.=)
Galet het! Inte alls avundsjuk....

Svar: Hehe oja det är sjukt skönt :-)
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 13:18:16

Haha, förstår det. Hade gärna gjort dig sällskap=)

Svar: :-)
Sanna Anerland

Postat av: Sludge

Publicerad 2014-05-23 13:24:19

Haha, usch, nu börjar det bli för hett inne på kontoret=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela