cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

24 maj

Publicerad 2014-05-24 19:28:25 i Allmänt,

God kväll!

Hoppas eran lördag varit bra och fortsätter med det :-)

Min har varit kanon och är fortfarande!


Men men, börjar med gårdagen.
Åkte till stan till fina Malin, drack några glas vin, snackade skit och åt pizza.

Sedan bar det ut på staden och där träffade vi på några vänner, märktes att de var löning och fint väder, för inne fanns många sittplatser men på uteserveringen var det smockfullt.

Men vad gjorde de? Drack några öl sedan för man hemåt vid ett tiden. 

Idag var de uppstigning vid åtta, slängde i sig en macka och en kopp kaffe så man vaknade till liv innan jag, mor och Kenny for till Ingelstad till westerntävlingarna. 

Det var så grymt roligt och även fast det höll på i ca 6 timmar hade jag lätt kunnat sitta där i lika mycket till och ännu mer.
En riktigt bra ledig lördag.

+ en massa grymt fina hästar och ekipage som var grymt bra. 

Bilder från tävlingen kommer upp imon då dem är på telefonen.

For hemåt vid fyra tiden, väl hemma var syster yster med familj på besök, med sig hade dem tårtor och kakor med sig.
Firade morsdag en dag tidigare, mor fick blomma, lottor och ett halsband som det stod alla barnens namn på framsidan och baksidan stod våra födelseår. Och hon blev väldigt väldigt nöjd :-)


Efter två bitar tårta och ytterligare en kopp kaffe som jag dock har druckit alldeles för mycket idag så bar jag ut till stallet. 
Hela dagen har varit så grymt positiv och jag känner mig helt sprallig av lycka men ändå slut på energi så vad kvällen erbjuder det återstår att se.

Men precis när jag satt mig i sadeln ringde André och snackade lite så under tiden fick Skrutten värmas upp ordentligt. 

Och är så stolt över honom idag som jag alltid är.
Men han samarbetade otroligt bra och gick i formen nästan hela tiden. Behövde knappt kräva något av honom.

Satte ju på sporrarna idag igen, längde stiglädrena och helt plötsligt satt jag hur bra som helst i sadeln och skumpade inte alls lika mycket som innan, och plus att han gick i formen så flög man nästan fram kändes de som :-)

Körde dock bara en galoppfattning idag men han var jätte duktig och fattade galoppen bara efter två-tre travsteg!

Sedan jobbade jag mest med traven, ökade och sackade, stanna från trav till halt, från halt till trav, backa och massa sådana övningar.  Och även det skötte han riktigt snyggt. 
Han backade även fast jag inte behövde "dra" han i munnen utan bara använda rösten, sitsen å skänken.

Åh vad jag är glad idag, känns som om jag hade behövt smitta av mig lite idag men vet ju inte vad jag ska göra ännu.

Men nu ska jag fortsätta ha en bra lördag och det får ni med ha :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela