cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

26 maj

Publicerad 2014-05-26 22:22:33 i Allmänt,

God kväll!

Vill bara säga att mitt liv verkligen flyter på otroligt bra nu!


Jobbade idag från 10.30-13.30.
Då de var extremt lugnt på jobbet så kunde jag sluta tidigare.
Mötte upp min kära kusin Nina och snackade lite skit med henne och hennes kompisar innan jag begav mig till det hemliga mötet ;-)

Allt känns så himla bra nu.
Börjar verkligen få grepp om mitt liv igen och fått fötterna på jorden igen efter allt som hänt.

Först och främst detta med min kropp som jag haft extrema komplex för. Äntligen kommit i en storlek mindre igen och gått ner några kilo i vikt. Vågar äntligen ta av mig till bikini utan att känna mig väldigt obekväm, visst ingen blir väl helt nöjd med sina kroppar men det är ju mänskligt. Alla har sina komplex och en bild på hur dem egentligen vill se ut. Men de viktigaste är att acceptera sig själv och hur man ser ut så länge man försöker leva ett hälsosamt liv.

Även kommit till ro med mig själv psykiskt. 
Under alla bråk och tjabb med exet så kom ju allt annat upp i samma veva som allt med min far, mina före detta drogprobleme, alla jag sårade under den tiden osv. 

Så nu har jag äntligen fått ordning lite på huvudet, vad fasen när man väl träffar den rätta så accepterar och älskar den mig för den jag är och inte för den dem vill att man ska vara. Men om det nu tar 1 år eller 40 år att träffa DEN så ska jag verkligen lägga ner energi på allt annat som gör mig lycklig.

Sen är de ju bara 13 dagar kvar tills jag flyttar, så pratade med Josefine (hon som äger lägenheten) så ska till henne nästa vecka och dricka lite kaffe, snacka lite skit, få kopia på avtalet, kolla på tvättstugan och allt smått å gott som är bra att veta.
Kommer bli sååååå spännande :-)

Och de här hemliga mötet som jag var på idag som tog drygt 1 timme, det gav mig verkligen positiva besked.
Så nu har jag sagt upp mig på mitt nuvarande jobb och jobbar till den 25e juni, sen börjar jag på ny kula med väldigt mycket bättre möjligheter! Så himla exalterad så jag spricker :-))

Och vet ni vad?
Nu i veckan beställs även biljetter för 3 dagar till ranch horse Classic på high Chaparral i slutet av juni, då blir det husvagnscamping, massa ögongodis, jäkla massa shopping och vinförtäring ;-)

Jösses vad allt bara flyter på just nu känns de som!

Avslutade iaf kvällen med att dra ut Skrutten på gräsmattan i 30 min, fick beta så mycket han ville och lite träning på de i endast grimma. Både backade, travade och lyssnade kanon :-)

Nu ska jag lyssna på lite country innan jag ska sluta mina ögon och falla in i min skönhetssömn ;-)

Hoppas allt är bra med er!





Kommentarer

Postat av: Simon

Publicerad 2014-05-26 23:24:40

Du är så himla häftig ju! Tänkte att ja inte skulle hålla på o kommentera en massa då det känns som stalking samt att ja inte har något eget liv. Det sistnämnda stämmer iofs haha!! Men skämt o sido, självinsikt, modet att bryta ny is verkligen ta tag i saker o ting. Tjejen du har ju allt. Håller med dig om det där me o hitta den rätta. Det tog mig tid med men har landat i ett förhållande som fungerar och gör mig glad i livet. Han finns där ute, du verkar va en god själ som sagt.

Svar: Haha ingen fara :-)
Ja den rätte finns någonstans men man ska absolut inte leta för de är då man hittar dem andra. Skönt att du har hittar din iaf! :-)
Sanna Anerland

Postat av: tess

Publicerad 2014-05-27 08:59:22

Härligt att ditt möte gick bra och att du nu kan få fler möjligheter =).
Är otroligt glad för din skull <3

Svar: Tack fina du :-) <3
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela