cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

27 maj

Publicerad 2014-05-27 20:47:39 i Allmänt,

God kväll!

Vilken underbar första lediga dag de har varit idag.

Dagen började med att rulla ut från sängen med träningsvärk like hell från ridningen i söndags. Men de är verkligen inget som hindrr mig från att hålla humöret uppe :-)

Hann slänga i mig några mackor, göra intresseanmälan om några lägenheter i första hand och sedan kom min fina vän Jennifer hit och hämtade upp mig för lite äventyr. 
Först var det Växjö och polisen för att förnya hennes pass och sedan for vi neråt mot Karlskrona.

Där blev hälsokontroll för Jennifer inför hennes nya spännande jobb som kock på stena line, så glad för hennes skull, hade jag inte haft hästarna och varit extremt sjösjuk så hade jag lätt ansökt som servitris där :-)

Efter de blev de att irra runt i Karlskrona och letade efter restaurangen The Rock som vi efter många om och men hittade rätt på, blev lite buffé mat som verkligen slog rekord på godaste buffén :-D 

Sedan satte vi oss på ett café och tog en fika innan vi for hemåt, tog alla små landsvägar hem för att dem är så mycket roligare att åka än dem jobbiga stora vägarna. 

Stannade även och kollade på en flock dovhjortar som dem hade i inhägnad ute på landet, så jäkla fina :-)



Väl hemma var de lite kaffe som satt fint innan jag bytte om till ridkläder och begav mig ut i stormen till min fina Skrutt. 

Redan i stallet märkte man hur stirrig och uppstressade han va pga vinden som han alltid blir. Men gav mig fasen på att de skulle gå och det gjorde de med :-)

Men dem första 30-40 min var koncentrationen på farliga grästuvor, jätte farliga kor och allt annat som man kan tänka sig som skrämde honom. Men efter mycket fokus på att få han arbeta så gick han så sjukt fint. Börjat rygga utan hjälp av tygeltag och bara med röst och skänklar. Så stolt! <3

Körde några galoppfattningar med, första försöket fick vi avbryta då han bara rusade i traven så avbröt och gjorde ny galoppfattning och de funkade jätte bra, höll igång han och sedan gjorde vi så några gånger i båda varven. 
Sista galoppfattningarna var helt grym.
Fattade galoppen direkt, inget rusande och fick en jätte lugn och skön galopp, så de fick bli vårat avslut på ridpasset som blev 1 timme långt. Rätt så svettig så fick han en skopa mat, hovarna inoljade, svansen flätad och massa ompyssel innan han fick gå ut i hagen där han brakade loss med Bernie.
Älskade hästar <3

Imon är jag ledig igen och då vet jag faktiskt inte vad jag ska göra förutom att rida. Så är någon sugen på kaffe och en tjatig Sanna som aldrig slutar prata så är de bara att höra av sig :-)

Nu ska jag snart kolla på Biggest loser innan jag ska krypa ner under täcket med min Bebis. 

Ha en kanon kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela