cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

28 maj

Publicerad 2014-05-28 20:50:19 i Allmänt,

God kväll i stormen!

Min sista lediga dag har spenderats på ett bra sätt.

Mamma var hemma med vab då Cilla ha haft ont i halsen hela natten och inte mått alls bra.

Så blev frukost med dem innan jag å mor begav oss ut, eldade upp, tvättade, fixade stängslet som gått sönder för tur väl inte i hagen dem gick i, gick igenom sommarhagen innan vi bytte hage till hästarna som fick världens spel och härjade runt otroligt mycket, dock hade jag ingen telefon med mig så fick några få kort på systemkameran men som jag fortfarande inte lagt in på datorn, sedan flyttade vi badkaret osv innan vi gick in för en kopp kaffe :-)

Åkte in till staden på eftermiddagen, hittade ett par vita converse jag var tvungen att fynda, vidare till maxi för att köpa hårfärg, tandkräm å allt sådant tråkigt, vidare till city gross och avslutade med en korv m bröd och sist men inte minst blev de ett besök hos veterinären för att köpa foder till min vovve som måste gå på special foder hela livet ut :-) men vad gör man inte för sin "Bebis"!

Väl hemma blev de att färga håret på mig och sedan på mor med en kopp kaffe samtidigt ;-) 
Älskar rött hår!


Sedan gick jag och ungarna ner till stallet och gosade med pållarna för idag fick Skrutten en vilodag då de blåser som fasen.


Har ju två väldigt bitiga pållar med så min jacka och dragkedja brukar få smaka på det ;-)

Efter stallet blev de nypotatis och sill som min kära morfar hade gjort :-) mums!

Nu ikväll var jag och mamma ute på en kort powerwalk, vill så gärna börja springa men får ju inte :-( så himla drygt.
Brukar iaf springa dem sista 100m hem men pga lederna så kommer jag nog aldrig kunna springa igen. Men inget att deppa ihop om när man kan stå på egna ben iaf :-)


Nu blir de lite tonfiskröra innan jag ska gå och lägga mig, imon vankas det jobb 10.30-21.

Ha en bra kväll!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela