cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

31 maj

Publicerad 2014-05-31 23:06:41 i Allmänt,

God kväll!

Gårdagen spenderades på jobbet 10.30-17.00. 
Då vi hade lite bokat på kvällen och var en för mycket så kunde jag gå hem tidigare :-)

Blev en snabb dusch och satte ölen på kylning innan jag begav mig till min köra vän Glenn och drack lite öl, snackade skit och sedan gick vi hem till hans kompis och drack ännu mer. Dessa farliga snapsar kom fram och de slutade med att jag var tvungen att få upp dem igen för magen vände sig ut och in när jag kom hem. 

Hemska sprit!


Men en bra kväll var de iaf.

Idag vaknade jag med ett mående som man borde förtjäna såhär dagen efter, skippade till och med morgonkaffet och frukosten för jag stod i kvalet och valet om jag skulle gå å spy eller inte.

Efter någon timme blev jag äntligen hungrig, köpte lite sparrissoppa och Cola. Fast and feaurios film, Cola och sparrissoppa fick de bli innan jag piggnade till och begav mig ut till dem andra.
Dem pumpade upp poolen, fixade vatten i den, sågade, gosade med hästarna och sedan gick jag och lillebror Kenny in och började på maten, som fick bli fläskfilé, pommes, grönsaker och bea sås. Mumsigt! 


Mitt i matlagningen så hittade vi två fågelungar ute på gräsmattan som troligt ramlat ner från taket, ena var tyvärr redan död och den andra va väldigt omskakad.

Tog in den, satte den i en hamsterbur med en skål vatten, massa gräs och ett "bo". Lyckades få i han pyttelite kattmat som vi googlade fram och även lite vatten. Men efter någon timmes försök så somnade han tyvärr in :-( 
Kenny döpte den till Messi, så ungarna begravde båda fåglarna!


Sen var de dags för jobb 17-22, men även idag var de lugnt så kunde sluta 20.30.

Väl hemma blev de soffläge, chips, läsk och gotte.

Nu ligger jag i sängen med två överlyckliga och trötta barn.
Väldigt sällan dem sover i mitt rum då dem går i skolan och jag jobbar oftast tills dem somnat. Men idag fick dem sova här och de uppskattades verkligen!

Imon blir de jobb 11-20.

Ha en fortsatt trevlig helg!







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela