cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

1 november

Publicerad 2014-11-01 14:39:30 i Allmänt,

En ny månad som förhoppningsvis kommer med nya äventyr och händelser. 
Tycker att de hänt för lite på sistone, hatar att snurra runt i samma hjulspår för lång tid 😊😉
 
Igår var det jobb 18-24.
Så väl hemma efter jobbet var de direkt in och tvätta av sminket, satte på en film på paddan och slocknade vid halv två typ. 
 
Idag tänkte jag att jag skulle vara duktig och ta en timmes sovmorgon istället för att gå upp vid sju så ställde jag klockan på åtta, men vaknade automatiskt vid halv åtta så var bara att gå upp, klä på sig och bege sig ner till tvi hästar som stod och mös i stallet. När dem väl var ute så drog jag ut vattenslangen och tvättade av badkaret, satte i slangen och gick in å åt frukost så länge. 
 
Efter frukosten så var de bara att dra in slangen igen och sedan satte vi igång och rensade uppe på magasinet ovanför vedboden, drog ut oljefatet och började elda upp massa skit. Äntligen börjar vi bli av med den skiten i alla fall. Rensade färdigt där uppe och sedan lassade vi in utemöblerna och de. 
 
Mamma å dem fortsatte där ute medan jag gick in och började på maten, det fick bli ugnspannkaka med korv i. Så efter maten gick jag ner till stallet med hundarna och mockade ut å fixade för kvällen.
 
Nu ska jag ta lite kaffe, smörja in mina hemska utslag, tvätta av ansiktetm slänga på lite mascara och försöka sätta upp mitt hår så min psoriasis inte syns. Jag har lärt mig att leva med denna sjukdom meD både utslagen och ledvärken, men kunder som tittar konstigt på en och förra helgen fick jag höra av en vän hur mina utslag förstör mitt utseende. Hen kanske inte menade något illa men de är inte så kul att höra. Jag vet att mina utslag ser förjävliga ut men tyvärr kan inte jag eller någon annan bota detta. Så ta mig för den jag är eller så får ni vända ryggen till. Jag är den jag är och kommer aldrig bli någon annan 😘
 
 
Vid fem så börjar jobbet, har ändå inte råd att gå ut eller hitta på något denna månaden så om jag jobbar helger å kvällar stör mig inte så mycket just nu. Så är de någon som vet om någon som behöver extrapersonal så kan jag tänka mig att jobba röven av mig om de ska behövas för att kunna leva 👊 
 
Igår fick jag höra av en på jobbet att så fort hen ser mig så blir hen pigg å glad pga min energi och utstrålning, så de är alltid kul att höra. För igår kände jag mig verkligen inte pigg eller att jag hade någon energi så de är skönt att de inte smittar av sig på kunder 😉
 
ha en fortsatt trevlig halloween 💞
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-11-01 18:46:39

Den "vännen" som sa så om dina utslag kan inte vara en riktig vän!!! Du är världens finaste med eller utan utslag! 💜💜💜

Svar: Tack älskade syster! Du gjorde min kväll :) puss <3
Sanna Anerland

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-01 22:35:53

Vilken konstig vän som säger så. Man är väl lika fin även om man har utslag

Svar: Ja tyvärr! Alla tänker inte klart med alkohol i kroppen
Sanna Anerland

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-01 22:35:57

Vilken konstig vän som säger så. Man är väl lika fin även om man har utslag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela