cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

9 oktober

Publicerad 2014-10-09 22:12:18 i Allmänt,

 
 
God kväll! 
 
Vet knappt hur jag ska börja skriva. 
Blogg.se har i alla fall problem med appen och teknikerna försöker lösa problemet så fort dem kan, då vet jag i alla fall att de inte är min iPad som är knäpp :-)
 
Idag jobbade jag 11-17, morfar körde in mig då länstrafiken har problem med mitt busskort IGEN. 
Får väl försöka hinna ringa dem imorgon. 
 
Innan jobbet ringde jag till min vårdcentral och kollade om dem skickat iväg min remiss till ultraljudet för magen, de hade dem faktiskt gjort. Dem kunde dock inte säga när remissen skulle komma så dem bad mig ringa röntgen och kolla för då kunde jag stressa på dem lite om dem inte bokat någon tid ännu. Men den 30e oktober ska jag på ultraljud, så snart kanske jag har ett svar. Huvudsaken är att man får reda på vad de är. 
 
Åkte med Malin hem till Grimslöv då hon hade varit och tränat osv. 
 
Väl hemma så åkte jag ner till affären och köpte frimärken till mina ägarbyten. 
Mamma har skrivit under och vi har gått igenom dem noga, nu ska jag bara ringa till nuvarande ägare imorgon och förklara att mamma ska stå på en och jag på en + att Daniel kommer med dem så han vet om de. 
Sen efter de så skickas dem hem till Daniel och där efter så är de bara att vänta :-)
vågar inte ropa hej ännu då de frotfarande är travmänniskor att ha å göra med. 
 
Bytte om lite snabbt, slängde på mig mina stallkängor och rullade fram skottkärran, när mockandet var färdigt så hämtade jag in min fina Skrutt och så tog vi oss en liten barbackatur innan mörkret föll över oss, red dock bara på åkern men är så skönt att sitta där, känna värmen från hans rygg, hans tunga andning och skorna som klingar mot marken. Allt bara släpper, men så fort man är ifrån dem så är de bara stress vart jag än går. Så stannade i stallet en liten stund och bara njöt av tystnaden, Skruttens tuggande på kraftfodret och hans varma andning som mötte mitt ansikte emellanåt. 
 
Inne igen så var de mat på g, Kenny hade fått bestämma mat och då fick de bli stuvade makaroner och köttbullar, allt för hans skull <3 
Han har bara fått några få presenter idag då han ska firas ordentligt på söndag. Svårt att få till att i veckorna.
utav mig idag fick han 2/4 presenter, ett lego och samlarkort med lego. Tacksam är han verkligen i alla fall. 
 
Tog lite kaffe och glass innan stallet kallade igen. 
 
Efter fikat var de dags för att ta på sig stallkängorna igen, ta in Hö, byta vatten och sen fick pållarna komma in. Muggen på Bernie börjar verkligen bli fint nu, så snart kan dem gå ute på lösdrift igen :-) 
skönt när snön kommer då håller dem karlederna renare och mindre risk för mugg osv. 
 
Väl inne så blev de att ge katterna sin sista mat, rensa kattlådan och nu ligger vi i sängen. Katterna är mer vilda än tama just nu och jag känner mig helt slut. 
 
Allt är så stressat just nu. Så mycket man ska hinna med, imorgon måste jag ringa hästarnas ägare, skicka breven, ringa Länstrafiken, rida, fixa stallet, tvätta mina arbetskläder, hjälpa mamma med hemmet då hon också behöver lite underlättning efter jobbet, ska även hinna med kiropraktorn som jag ska till i Ryssby och sedan direkt där ifrån till Växjö för att hitta något till min fina systerdotter som ska heta Ella och efter de jobb 18-24, så klockan är ställd på 07.00. Spelar ingen roll om man är ledig eller inte så har man ändå för mycket man ska göra. När fasen hinner man vila? 
 
Hur fasen hinner man med allt? 
Det jag hinner med är jobb, ridning någon enstaka gång i veckan, sova och äta. 
Hallå? Jag hade behövt dubbelt så mycket mer tid på dygnet. Ja de handlar om att prioritera vardagen men med mitt jobb där de både är dag, kvälls och helg jobb så kan man inte få in några bra rutiner. 
 
Ibland vill man bara dra täcket över huvudet och vakna när man mår bra igen. 
Denna veckan har varit hemsk, negativ energi överallt, stress och stirr vart jag än går, alla måsten ekar i huvudet och jag känner mig en aning förvirrad. 
 
övningskört har jag inte ens hunnit med.. Suck! 
 
Vilket negativt inlägg de blev, men man kan inte alltid vara glad, må bra och livet är inte alltid en dans på rosor. 
 
Sovgott! 
 
<3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: tess

Publicerad 2014-10-10 11:46:54

Man får ha dagar när det är negativt =).
Vill också hinna mer men dygnet har inte tillräckligt med timmar =(.
Fokusera på det du hinner göra och känn att det är ändå ok.
Kramar till tusen <3

Svar: Ja verkligen!
Idag är de bättre i alla fall, tycker om att ha fullt ös men ibland hinner man bara inte :-) kram <3
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela