cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

12 september

Publicerad 2014-09-12 11:28:20 i Allmänt,

Fy vad dagarna springer, höstvädret kommer fort, kallt om kvällarna, regnet kommer till och från å vindarna blir mer bitande. 

Men fy så mysigt, blir mycket te om kvällarna och snart dags för att hitta vinterjacka och riktiga skor till vintern. ☺️

Hoppas eran vecka varit bra. 
Det har min trots jag har spenderat mycket tid på jobbet. 

Igår var jag ledig, dagen spenderades med att tvätta upp all tvätt, vika allt, köra två diskmaskiner och självklart var jag hos Skrutten. Han har varit lite småsnuvig denna vecka så har inte ridit honom så mycket, igår red vi i repgrimma och avslutade med markarbete för hand. Inkallningen blir bättre och bättre, hand fokus ligger på mig och han ser mig som en ledare, äntligen 😄😄💞
Älskade pålle 💞

Sedan har grannen kommit med massa äpplen denna vecka så igår körde jag på att baka en äppelkaka med kardemumma och massa kanel ☺️ Riktigt gott 😍

På kvällen gick jag och bebis en runda innan mamma kom hem, då åt vi lite mat och sedan tog vi en runda runt Grimslöv igen. 

Hemma sen så gav i pållarna sitt nattahö och satt å lyssnade på när dem tuggade ☺️ Så härligt ❤️

Idag är jag ledig fram till 17, började dagen med att släppa ut pållarna på betet igen och sedan åkte jag å morfar till Alvesta och mötte upp mamma. Där hämtade vi en söt liten svart kattunge som omhändertagits av en lärare där mamma jobbar. Som hade legat ute under skolan i flera dygn. Så nu är lilla Pink försäkrad och redo för ett liv hos familjen Anerland. Namnet Pink fick han för att jag älskar ju rosa + att han pissade på mig när vi kom hem haha 😘
Nu efter några timmar så satte han sig äntligen för första gången i lådan ☺️💞

På söndag hämtar vi en till kattunge som vi har planerat sen två månader tillbaka då vi tingade honom. Så mamma får bestämma namnet på honom och då har vi två små söta kattungar. En svart och en grå/vit + pusse på 12 år som är gul/vit ☺️
Så då kan dem få busa tillsammans. ❤️

Nu har jag precis slängt i en maskin tvätt, satt igång en diskmaskin och duschat för att kunna jobba fräsch ikväll. 😉

Har även beställt hem körkortstillstånd, handledartillstånd och hälsoundersökningsblankett ☺️ Så på måndag börjar vi vägen mot ett körkort. Några år försent men så är de när det är skyhöga summor att ta de. Men nu ska vi ta tag i det 😀

Ha en bra helg fina vänner och glöm inte rösta 💞









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela