cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

2 september

Publicerad 2014-09-02 22:35:42 i Allmänt,

God kväll!

Augusti är över och september är kommen. Sommaren lider mot sitt slut, kylan kommer, naturens fina höstfärger är på gång, solstrålarna blir färre och kvällarna blir mörkare. Hösten är varmt välkommen med bitande vindpustar och härliga höstkvällar med en kopp te och gott sällskap med familjen 💞

Igår åkte jag in till Växjö vid ett tiden, hade tid hos ungdomsmottagningen vid två, träffade en nu läkare, gick igenom alla mediciner jag ätit, vad jag ska äta och även nya p piller som jag ska testa och se om mina bekymmer lägger sig! 
Väntar nu på tid för ultraljud. Och nej jag är inte gravid, men dem ska kolla om det finns något i min mage som inte ska vara där.

Efter de så strosade jag lite på stan i butikerna tills min kära vän emma skulle sluta jobba så vi kunde ta en lunch ihop. 

Testade några sport behåar då jag behöver en ny men hittade ingen i min smak som jag trivdes i så gick ut tomhänt istället.

När emma kom så gick vi till Coretto, åt en skagensallad innan jobbet kallade vid fem.

Stämplade ut vid halv tio och väl hemma blev de en kopp kaffe innan sängen kallade.

Inatt har jag haft väldiga problem med magen så somnade rätt sent. Ställde klockan på åtta men självklart så vaknade jag en timme innan och kunde inte somna om så låg och gosade med Bebis till halv åtta i alla fall innan jag valde att kliva upp och klä på mig. Insåg även idag att jag ser ut som en prickig korv 😝


Aja inget som stör mig då jag levt med de i sex år men såg så kul ut haha 😂

Gick en liten runda med mor på morgonen innan jag åkte till stan för jobb 11-17.

Peter hämtade upp mig och så åkte vi hemåt.
Väl hemma bytte jag om, tog ett äpple och gick ut till pållarna. Satte mig i hagen och kände mig ganska omringad men på ett positivt sätt. Satt där 1 timme och bara njöt. Skrutten kom direkt och la sitt huvud i famnen på mig, de är då hjärtat smälter på en och man inser vilken tur man har att få ha dessa djur i sitt liv 💞

När mamma och ungarna kom hemifrån bågskytten, så dukade vi fram lite kvällsmackor och en kopp kaffe innan jag gick ut till stallet igen, red lite barbacka och skrittade bara med Skrutten. Sen gick jag och Cilla en runda med honom på landsvägen utanför. På vägen hem testade vi lite gränser och han fick gå själv och han gick efter mig utan problem hela vägen hem, försökte väl smita undan två gånger för att äta men räckte med att knäppa lite fingrarna så kom han ☺️ Stolt matte ❤️

Efter att han fått bli ompysslad och fått mat så släckte jag stallet för kvällen och sa godnatt innan han fick gå ut.

Inne igen tog jag en kopp te och slappade en halvtimme i soffan och nu ligger jag i sängen för att inta sovpositionen 😘

Imorgon är de jobb 11-21, sedan är jag ledig torsdag och fredag förmiddag, då blir de att få i ordning på den sista packningen och självklart tillbringa tiden i stallet 😍

Sov nu gott kära vänner så hörs vi!

❤️




Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-09-03 11:20:13

Finns en bra sida som säljer sport behåar. http://www.abecita.com/
Jag köpte från dom och är väldigt nöjd =).
Hösten är här med, kallt på kvällarna men ändå väldigt skönt.
Mys med häst <3

Svar: Åh tack för tipset ☺️ får kolla den sidan efter jobbet sen :-))
Ja hur mysigt som helst <3
Sanna Anerland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela