cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

26 september

Publicerad 2014-09-26 22:13:32 i Allmänt,

Godkväll! 

Hoppas eran helg fått en bra start trots höstvädret som är åt de mindre roliga hållet! 


Igår var de jobb 11-17.
Fullbokat på lunchen så fullt upp och de är så skönt att alltid ha något att göra, då går tiden fortare med ☺️

Under mellantimmarna så blev de slagsmål mellan alkoholisterna på teatertorget, tycker så synd om dessa människor. Lider verkligen med dem 😖 så tragiskt att de även är så unga som trillat dit och hänger i parkena med en ölburk i högsta hugg 😔

När jag var färdig så hämtade mamma å Kenny mig.
Åkte hemåt, bytte om lite snabbt sedan for vi en runda till Ikea. 
Åt lite mat som fick bli Cesarsallad innan vi tog en snabb shoppingrunda. Jag handlade bara två pärmar till mina räkningar då jag är urusel på att hålla reda på dessa jäkla papper 😝
Fick bli lite verktyg till stallet IGEN då mina jag köpte där sist är helt försvunna och sist men inte minst köpte jag ett sängbord så jag slipper ha allt på golvet eller i sängen, + att jag kan titta på film på ipaden utan att vara rädd för att somna med den i sängen ☺️

Väl hemma så tog mamma, jag och Bebis oss en runda runt Grimslöv och innan vi gick in gav vi pållarna kvällshöet och stängde av dem två största sommarhagarna för detta året. 

Idag är jag ledig, katterna väckte mig vid kvart över sex genom att skrika vid dörren och det betyder att dem vill ha mat så de va bara att stiga upp och se glad ut ☺️ tur att jag inte är så morgontrött i alla fall. 

Gav katterna och hundarna mat å satte på en kanna kaffe. Under tiden kaffet rann ner så gav jag pållarna morgonhöet och gosade lite med dem ☺️

Förmiddagen spenderades med att tvätta, diska och betala räkningarna. Vid elva åkte jag och morfar in till Växjö till kvinnokliniken för ett ultraljud av livmodern. Hittades inget fel eller konstigheter så nu inväntas ultraljudet på magen med. Suck för detta ovetande! 

Hemma igen så slängde jag i mig en macka, bytte om till gummistövlar och tog Bebis med mig ner till gamla skogshagen för att kolla igenom den, försökte knipsa av taggtråden men de gick absolut inte så den fick sitta kvar. Nej vi har inte taggtråd till ta hästar och skulle aldrig utsätta dem för de, men detta va på den tiden då man fick ha taggtråd till dem och de va till mammas gamla pålle, sen dess har hagen inte använts eller rustats upp. Så de får bli en projekt framöver så vi kan byta till elrep och användas nästa sommar ☺️

Sedan rensade jag stallgaderoben på Nellys saker 😔
Måste sälja av lite trots att de tar emot men de används inte och tar en massa onödig plats 😖 så är ni intresserade av något i hästväg så säg till så ska vi se om jag har de ni önskar!

Innan mamma kom hem planterade jag och Kenny dem nya blommorna utomhus och kastade dem gamla, satte ut lite pumpor på trappan med! 

Sedan blev de lite mackor och kaffe innan dem åkte till Växjö.

Jag tog in pållarna vid sju tiden, innan dess städade jag undan lite, la in maten och höet, bytte vatten och njöt av stalldoften. 

Dem fick äta maten i lugn och ro.

Gick ner till dem igen vid åtta tiden med te i termosmuggen, borstade av dem ordentligt, pysslade med dem och sedan tog jag ett täcke och satte mig inne hos skrutten. Njöt av tystande tillsammans med mina älskade livskamrater! 💞

Ikväll åt vi lax och potatismos så har lite matkoma nu och magvärk 😖 så nu har jag och Bebis krupit upp i soffan med en kopp te och myskläder! 💞

Ha en trevlig helg! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela