cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

30 september

Publicerad 2014-09-30 09:56:25 i Allmänt,

Goddag! 

Snart är även september slut och det är fortfarande ovanligt varmt vissa dagar, ibland upp mot 17-18 grader. Hallå? Vart tog höstkylan vägen? Kallt å frostigt på kväll å morgon men dagarna är varma. Men nu vill jag ha kyla dygnet runt och helst en meter snö redan nu 😂😍

I söndags så pysslade jag i stallet i några timmar innan jag red ett pass med Skrutten. Körde massa galoppövningar. 5-6 i varje varv och körde galoppfattningarna från skritt istället för trav och de gick mycket bättre om jag får säga de själv ☺️

När mamma å dem kom hem så köpte dem med sig tre musfällor för nu jäklar ska mössen låta bli mina saker i stallet innan dem ens börjat 😘

Igår var de jobb 11-21, efter jobbet hämtade morfar mig och så åkte vi till statiol för att köpa cigg och lite kvarg med mig hem. 
Mamma fick såklart en kvarg med 😊

När jag kommer hem möts jag av en väldigt glad hund och en lillebror som slängde sig i armarna på mig och sa "jag har saknat IG hela dagen", man blir så varm i hela kroppen ☺️💞

Tittade på slutet av det okända, tog in pållarna och borstade av dem för natten och sedan var de dags för oss att nana ☺️😴

Idag är jag lediga, gick upp vid sju.
Gav katterna mat, ut med hundar å hästar, in å ge hundarna mat och hästarna går ju nu på hösilage så dem behöver man inte ge någon mat förutom kraftfoder på kvällarna ☺️

Satt igång en tvättmaskin och mockat stallet för dagen, nu ska jag äntligen äta lite frukost som får bli mannagrynsgröt och Nyhetsmorgon ☺️

Senare idag ska jag försöka träffa min fina vän Malin och även rida, ska träna galoppfattningarna idag med, ska försöka få in de i varje ridpass förutom om vi bara ska ut å rida. För ute går de knappt galoppera då han får i sig slängtraven så fort vi är ute 😝😘

Har även lovat Kenny att sluta röka innan detta årets slut ☺️
Det ska gå, har lyckats innan och ska lyckas denna gången med 👊

Bilder går fortfarande inte att ladda upp genom ipaden så ni får allt klara er utan de ett tag till 😝

Ha en bra dag och en fortsatt trevlig vecka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela