cowgirlsdontcry.blogg.se

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan Ha en trevlig läsning =)

7 september

Publicerad 2014-09-07 22:07:55 i Allmänt,

Godkväll!

Helgen har gått fort med massa jobb, feber som gått till och från med en jäkla huvudvärk, fått en knöl under ögat som inte försvinner och jag känner mig allmänt slut i både kropp och knopp.

Igår slutade jag vid åtta, mamma och syster hämtade mig, åkte vidare till hemmakväll å köpte godis till lördagsmyset hemma med familjen tillsammans med syrran och hennes familj.

När dem åkte hem så gick jag och la mig.

Idag var jag ju ledig som alla andra söndagar. 
Så jäkla skönt att alltid ha en dag tillsammans med familjen som man är ledig på.

Började dagen med te innan de hel frukost och kaffe. 
Åkte och lämnade Cilla hos en kompis, vi andra åkte vidare till Tingsryd för att kolla på bil till mamma. Åkte förbi Börjes på vägen hem men självklart hade dem söndagsstängt så blev inget shoppande i hästväg för mig. Skulle ju köpt en ny brösta till pållen med ludd då han får skav av den i läder och skulle även kollat på ett nytt bett då detta är en halv centimeter för stort. Men men kommer fler tillfällen och tills dess överlever vi utan bekymmer ☺️

Väl hemma så blev det att byta om och bege sig till stallet för ett ridpass på fina Skrutten! 💞
Blev ett kort ridpass med fokus på traven, formen, lyhördnad och rygga. Skötte sig kanon trots att han bara drog sig åt utgången där mamma stod och tog kort på oss som hon fick i uppgift av mig 😘
Tack snälla mamma 💞

Efter de så var de ombyte igen, åkte mot åryd till min fina vän Linn för att hämta 10 små höbalar så hästarna får vänja sig innan dem bara ska gå på hösilage. Så nu på nätterna går dem i vinterhagen där det är lite bete kvar och 10 kg Hö. 
På dagarna går dem på betet som vanligt och så ska vi göra hela månaden ut ☺️

Efter de så åkte vi ut till rottne till syster och familj. 
Åt hemmagjorda langos och drack kaffe ☺️

Hemma igen så lastade vi ut höet, jag skurade ur deras vattenhink som hästarna ska få ha i vinterhagen och fyllde upp den. Tog ut en bale Hö och stängde in pållarna. Sa godnatt till dem och gick in och tog mig en dusch. 

Nu ska jag strax släcka och stänga ögonen för idag.
Imorgon är det jobb 11-17.

Är så trött och har blivit det den senaste veckan.
Antingen håller jag på att bli sjuk som alla andra nu när hösten kommer med alla baciller osv. Eller så är jag bara allmänt nere.
Mycket som är på gång i mitt huvud. 

Pappa har varit den största tankeboven denna veckan. 
Många om och men. Varför och hur det kunde bli såhär?
Varför jag inte bara kan släppa allt och gå vidare i och med att det gått tio år utan honom i mitt liv. Men men man måste få gå igenom sådana här perioder också.

Sen håller jag på att smida planer för stallet och lösdriften.
Så till våren fixat jag nog så att vi blåser ut hela stallet förutom väggar och tak. Byta panel, byta fönster, göra större dörröppningar, riva innertaket, byta taket, ny inredning med 3 boxar, sadelkammare, större stallgång. Blåsa ut logen och få igång en riktig lösdrift ☺️ Så nu hoppas jag att allt blir som planerat så kommer jag ha ett riktigt stall tills nästa år. Är det någon som vill hjälpa mig så är det fritt fram 😉😘

Nehe dags att sova.
Klockan ringer vid sju, då ska hästarna få gå ut på betet, jag och bebis ska röra fläsket runt byn, frukost ska intas för både mig och djur och sedan går bussen vid tio ☺️

Natti 😴❤️







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Anerland

Välkommen till min lilla blogg! Här kommer du få läsa om allt mellan himmel å jord, mitt liv som servitris, drömmen om western, livet som häst och hundälskare, hur det är att leva med en kronisk sjukdom och allt där i mellan. Ha en trevlig läsning =)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela